sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:125

תינו" ההולכות ונהרסות בגולה ( קול נפץ הרבה יותר חלש מן השאון שבו אנו שרויים כיו , ( 0 קראתי לתופעה זו : "סערה בכיוון ההפלגה . " כתבתי אז , שהתמוטטות הכלכלה היהודית , המסתבכת עשרת מונים מחמת אי אפשרותה של הגירה , מציקה לא רק לנו , אלא גם למדינות , שבתוכן מתחולל התהליך הזה ; ושמכאן נובעת הטאקטיקה שלנו — לקשור את הציונות בשאלת ה"אוואקואציה" ( הפינוי ) הראדיקאלית , אם גם בהדרגה , כלומר , לעניין בציונות כמה מדינות , בשם האינטרסים שלהן עצמן , — למען ציונות כזאת ולדרוש התקפה משותפת וכללית על חבר הלאומים , על אנגליה , על דעת הקהל בעולם . הטאקטיקה הציונית התנהלה בדרך אחרת . הכרתם של העולם ושל אנגליה הורעלה באורח שיטתי על ידי "אחד העמיות , " ולא עוד אלא על ידי "אחד העמיות" בגירסה זולה , ברוח הרחוב , גייסה נבערת , שהסופר המנוח עצמו , חרף כל שגיאותיו , אינו אשם בה . בהטפה ז 1 לקשקוש ה"רוחני" בשם "ציונות , " הפתיע לא רק העיוורון . גרוע מזה : הורגשה כאן קשיחות לב , משהו שנודף ממנו ריח של "קוובע" במשמעות הגנאי של מלה זו ; ובסופו של דבר היא התנוונה לדרגת "גסות רוח" פשוטה , אשר לה מטיפים כיום בשם "ברית שלום" בארץ ישראל : "הבה נידבר עם הערבים , שלא להכניס לכאן עוד יהודים , או אז טוב יהיה לנו , ואנו נהיה ה'בית הלאומי . " ' ועוד גרוע מזה : באורנה רוח של עיוורון , ועוד גרוע מעיוורון , מתנהל עכשיו משא ומתן בין הסוכנות היהודית לבין ממשלת בריטניה . מובן , שהצד היהודי ליד ה"שולחן העגול" נלחם נגד אותם הביטויים והמחשבות הכלולים בכתב הפלסתר הפאספילדי , שהעלו את חמתם אפילו של מתבוללים מובהקים מסוגו של קלוד מונטיפיורי . אך לאמיתו של דבר שואפים האדונים מן ה"סוכנות" לדבר אחד בלבד : החזרתו של ה"סטאטוס קוו , " שפרח לפני אוגוסט 1929 ולפני "הספר הלבן . " הרי מן ה"סטאטוס" הזה היו הם מרוצים ; הרי בגללו אמרו הם : "המצב משביע רצון . " עתה מחכים הם בקוצר רוח לרגע שבו יוכלו הם לשמח את צאן מרעיתם בבשורה טובה : "המצב המשביע רצון" הושב על כנו ! — אותו המצב , שבימי קיומו הבאנו לארץ-ישראל בשנת 3450 — 1927 עולים , ב , 2001 — 1928 ב 5429 — 1929 ( בלא למנות את מספר היוצאים מן הארץ ) ; אותו המצב , שעם קיומו נהפכת הציונות בפועל לקשקוש , ללעג גם לאידיאל היהודי , גם למצוקה היהודית , — לדבר של מה בכך , שאינו ראוי , וכדאי , לאמיתו של דבר , לתשומת לבו של איש , לא שלנו ולא של אחרים .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help