sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:73

תיבת נח המאמר הזה הוא אישי י אין הוא מחייב איש , פרט למחבר ; הוא מתפרסם על סמך חופש הוויכוח , וכוי . המושבים של הוועד הפועל , המכונה משום מה "ציוני , " ידועים לי רק על פי הדעות שהובאו בעיתונות ועל פי סיפוריהם של עדי ראייה שאיתרע מזלם להיות נוכחים בהם . אני עצמי משתמט מחוויה זאת . למן שנת , 1927 כשנתברר בקונגרס באזל , שמגיעים להם לרוויזיוניסטים מקומות ייצוג בוועד הפועל , הפצרתי בידידי במפגיע לשחרר אותי מתפקיד זה לתמיד . על אלה מידידי , שקיבלו על עצמם תפקיד זה , נכמרו רחמי תמיד . יתירה מז 11 נכמרו רחמי גם על רבים , שאינם נימנים עם ידידי כלל . לאחר כל מושב ומושב של המוסד הזה אני פוגש אותם ( את הידידים והלא ידידים ) דרך קבע , כשפניהם מעוותות מתוך הרגשת גועל . כעת אני נמצא במקום נידח בין הרים , והדעת נותנת , כי לא במהרה איתקל באחד הצופים של המחזה האחרון בברלין . חבל : מעניין היה עכשיו לראות את פניו . העיתונים מגיעים לכפרנו בשעה מאוחרת ובלא סדירות . את פרטי המחזה אינני מכיר , אבל כיון שאני מכיר את הנפשות הפועלות בו , הרי יש לאל ידי לשחזר את כל התמונה על פי רמזים מקוטעים . הנה , למשל , מר סוקולוב ( המכונה משום מה "נשיא" ההנהלה המכונה משום מה "ציונית . ( " בעיתונים נאמר רק בדרן אגב שהוא נשא במושב הוועד הפועל נאום מרגיע 1 ההתקפות על אנגליה הן מוגזמות , המצב אינו רע כל כך ... נמסרו רק שני משפטים מן הנאום שמובטח לי שהיה ארוך , אד על סמך אלה כבר מצטלצל באוזני רוחי כמו בהעלם אחד כל הנאום הארוך . לא משום שאני מיטיב כל כד להכיר את השקפותיו של מר סוקולוב . איש אינו מכיר אותן ולא הכיר אותן מעולם , אפילו לא קוראיו השקדניים ביותר , — ואילו אני לא הצלחתי מעודי לאלץ עצמי לקרוא 1 שם המאמר במקורו הוא "קונסטקאמרה , " מן המלה הגרמנית , Kunstkammep שמשמעה "תיבה לכלי אמנות עתיקים או מוזרים . "

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help