sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:70

ברית טרומפלדור נדברים ביניהם , מצביעים פה אחד , ועל פי רוב מוציאים לפועל מה שהחליטו . זוהי זכותם ; זכותם המלאה והמוחלטת . ובכל זאת לא הייתי מייעץ לנהוג כך . קודם כל — זה בניגוד להסכם , ההסכם שבין ה"ברית" ובין בית"ר , האומר , ש"הברית" אינה מנסה להשפיע על ענייני בית"ר . אולם מכאן מובן ( לאלה , המסוגלים לחוש את נוהגי האתיקה הבלתי כתובים , ( שאסור גם לבית"רים , בתור שכאלה , ללחוץ בגלוי ובמלוכד על ענייני ה"ברית" בתור שכזו . מובן , שנגד זה יכולים לטעון לפני תריסר טענות טכניות והגיוניות , שבהחלט לא ניתן להפריכן ; אולם אני לא זו בלבד שלא אפריכן , אלא פשוט לא אאזין להן . על דברים כגון אלה אין מתדיינים — פשוט חשים אותם . ושנית , יהיה זה ניצחון זול מאוד . בתנאים נורמאליים , כמעט תמיד , אפשר לגייס מספר גדול יותר של חברי ברית טרומפלדור מאשר רוויזיוניסטים , כי הראשונים זריזים יותר , פחות עסוקים , ואפילו נאמר , מסורים יותר לעניין . לכן קל ל"נצח" בדרכים אלו . דווקא משום כך כדאי היה להימנע מהן , מה עוד , שכל זה , בסופו של דבר , מתרחש בין חברים לתנועה . " כיצד להבליג " ? ישאלו הדיאלקטיקנים , "לא לדון על כך ? להצביע במתכוון בנפרד " ? ואילו אני חוזר ואומר , שאין כאן מקום לדיאלקטיקה : העניין הוא בטאקט וב"אבירות , " ואחת המשימות של ברית טרומפלדור היא דווקא פיתוח צד זה של הדמות המוסרית ביהדות . והואיל ודווקא משום שגם זוהי משימה בית"רית , סבור אני , שבית"ר צריכה לחשוב עצמה כשומר העיקרי על התחום הסמוי שבין ה"ברית" לבין בית"ר , ובה , בראש וראשונה , יהיו תלויים יחסי השלום . עליה להיות כחלוצה העוברת לפני המחנה , אך לא היא בלבד . על הפעילים הרוויזיוניסטים במקומותיהם אף הם לזכור , שאין צורך ל"כבוש" את בית"ר — היא כבר שלנו , בת טיפוחנו תאוותנו . וגם האוטונומיה שלה היא בת טיפוחנו וגאוותנו .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help