sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:68

ניקח לדוגמא את חוות ההכשרה של ברית טרומפלדור : ספק אם יהא זה מן ההיגיון לקבוע שם את גיל חבריהן , לא כל שכן , גיל נמוך כל כך . אני מזכיר כל זאת , כדי להדגיש את מסקנתי : כאן , לפי שעה , עדיין לא יעלה בידינו לקבוע את הדברים בסרגל . מובן , שאפשר לתחום אי אלו תחומים , אולם את עיקר התקווה להרחקת הוויכוח יהיה צריך להטיל על גורם אחר . אפשר לתחום אי אלו תחומים . כמו למשל : רק במקרים מיוחדים יש להרשות את הצטרפותו של חבר היישר ל"דרגה ג . "' הסדר הטבעי הוא לעבור שתי דרגות נמוכות , ורק מדרגה שנייה לעבור לשלישית . בתור התחלה , מובן , לא מן הדין יהיה ליישם כלל זה , אך בהדרגה ניתן הדבר ויש להנהיגו בהדרגה ; מכל מקום , התקבלותו של חבר הי _ ישר לדרגה גבוהה צריכה להיות כרוכה במבחנים חמורים . ואף זאת : לתחום תחומים מאתימאטיים עדיין מוקדם , אך מובן , שאין טעם להרשות לאדם להימנות עם דרגה ג' עד שיבה . בין אם ברית טרומפלדור היא בית ספר ובין אם תשתית ל"לגיון , " לא תמצא סדר כזה לא בבתי ספר ולא בצבאות . על סמך נסיונן המעשי של קורפורציות םטודנ טים נוסחה חלוקה ל 8 " קטיוויטאס" ( פעילים ) ול"אלטה הרן" ( אדונים קשישים , ( שזכויותיהם והתחייבויותיהם אינן שו 1 ת . אף בבית"ר אין מנוס מן התחום שבין שלוש הדרגות הפעילות לבין העתודה . בעצם , עיקר משימתה של ברית טרומפלדור נעוץ ביצירת העתודה , — למלא אותה מדי שנה בשנה בצוותים חדשים , ובו זמנית למלא את כר "פעילותה" מלמטה . עם זאת אין מערכת ה"פעילות" צריכה להיות מלה ריקה . חיתית זה מחזור דו שנתי , כדי להגיע לדרגה ג , ' או תלת שנתי , או אף רצוף יותר — צריך שיהיה מחזור , כלומר , משהו מושלם ; בסופו צריכה להיערך בחינה , סיום המחזור ויציאה לעתודה . כשאין לו לאדם מה ללמוד עוד בדרגה ג , ' אין טעם שיוסיף להימנות עמה . ואף זאת : אפשר לקבוע במדוייק את התחומים , בהם משמשת ברית טרומפלדור רק מכשיר לרוויזיוניזם ופועלת רק בשליחותו . ואלה הם : מבצע השקל , בחירות לקונגרסים , איסוף כספים לקרנות ציוניות , הדינר הרוויזיוניסטי , קרן "תל חי , " תוצרת הארץ . מובן , כי בעניינים אלה היוזמה ומתן ההוראות יכולים לבוא רק מן המוסדות הרוויזיוניסטים . אולם הייתי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help