sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:67

שה"חברים המבוגרים" בעצמם יבינו כל זאת , ושבראש ה"קן" המקומי של ברית טרומפלדור ייבחר תמיד דווקא האדם המתאים , ולא סתם אחד הטוען ל"שלטון" — לא הייתי מייעץ לסמוך על כך . אני עצמי משתייך לדור " מבוגר" מאוד ויודע את ערכו . שלושה רבעים מן ההורים אינם מתאימים לשמש בתפקיד של מחנכים ; ועוד פחות מזה אאמין בחושם הפדאגוגי של סתם "חברים מבוגרים . " גם את כשרונותיהם הצבאיים של ה"חברים המבוגרים" אין לראות בבחינת כלל שאין לו יוצא מן הכלל . מובן , שגם עתה , כשכל התפקידים נמצאים בידיה של ברית טרומפלדור עצמה , אפשר תמיד להצביע על מחנך גרוע או מפקד גרוע , העומדים בראשו של סניף זה או אחר . אין מנוס ממקרים כאלה בראשית העבודה . אולם בהדרגה תיווצר בתוך בית"ר היירארכיה מסוננת של אנשים שנבחרו על סמך כשירות לתפקיד — אם רק יהיה לנו מאגר של בני אדם החיים בעיקר למען ברית טרומפלדור ולמען ענייניה . והרי לפניכם תכנית אחרת , שאינה מרחיקה לכת כל כך : להגביל את משך השהות בבית"ר על ידי קביעת גיל מסויים , נאמר , עד . 21 לאחריו יוצא החבר מן ההרכב הפעיל של בית"ר , עובר לעתודה , ואת פעילותו הוא מעתיק לתחום העבודה הרוויזיוניסטית בלבד . לטובת תכנית זו יש נימוקים בעלי משקל שאי אפשר לכפור בהם . אי אפשר , למשל , להכחיש , שאם אכן נגזר על הרוויזיוניזם למלא דווקא תפקיד של מפלגה פוליטית , הרי יהא הוא זקוק מאוד לאנשים בגילים — , 25—20 אנשים , שיעמדו לרשות התנועה תמיד ולא רק בימים שהם חופשים מפעולה בברית טרומפלדור . בקשר לכך נשמעות לפעמים תלונות , שברית טרומפלדור " נוטלת את חיוניותו" של הרוויזיוניזם . ואף זאת , לפעמים מתגלה תופעה כזאת , שרוויזיוניסט , שאינו שבע רצון משום מה מן הסניף המקומי , "פורש" לברית טרומפלדור ומשתדל לסדר לעצמו שם נסיכות נפרדת , וכן הלאה . כל זה משכנע , אך ישנם גם נימוקים בעלי משקל נגד נקודת מבט זו . הנימוק העיקרי שבהם הוא , שחיי ברית טרומפלדור הם הרבה יותר תוססי פעילות מחייו של הרוויזיוניזם המדיני . אני מאמין , שהבדל זה הוא זמני . הוא נגרם על ידי כך , שהרוויזיוניזם ראה עצמו עת ארוכה בחזקת "מפלגה אופוזיציונית צרופה" והתרחק מבעיות מעשיות . אני מקווה , שבקרוב ישתנה כל זה , וחייו של ה"סניף" הרוויזיוניסטי יתמלא בהדרגה בעבודה כלכלית , תרבותית ופוליטית . אך בינתיים , היום , זה עוד איננו . לכן מה הטעם להוציא היום מברית טרומפלדור אדם בגיל , 22 שבה עליו להתייצב לעבודה , להשתתף במסעות , להשלים את לימוד העברית ואחר להעבירו לסניף הארגון המקומי , מקום שבו , בינתיים , אולי , אין לו משימה יום יומית . או

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help