sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:64

לוואי של ברית טרומפלדור , סוג ב' י אני באמת איני רוצה להעליב איש , אך הרי כל אלו הן בגדר תיאוריות שלא נשקלו כל צרכן והן בלא תקנה . הייתי יכול להבין , אולי , בני אדם , שהיו אומרים : כל מי שאינו מכשיר עצמו מתוך הכרה מלאה לאיזו עבודה שהיא , מקומו לא יכירנו בברית טרומפלדור . הייתי נלחם בכל כוחותי נגד רעיון זה , אגב , בשל סיבה , שמייד אציעה , אולם , למצער , הייתי יכול להבין את הרעיון הזה . אולם עדיין לא שמעתי הצעה למחוק , למשל , את שמה של ברית טרומפלדור בתל אביב מרשימת בית"ר העולמית . משמע , גם לשאוף לזכות ב"ד 1 , ן" וגם להקפיד על התמימות , כלומר , להרשות ליסודות לא חלוציים גישה לתנועה , אד עם זאת להודיע להם , שהם מסוג נחות יותר . אפשר להטיף דברים כאלה רק באין מחשבה תחילה . דיברתי במאמרי הקודם על הסיבות שהניעוני , בעיקרו של דבר , שלא להסכים לצמצם את יעודה של ברית טרומפלדור להכשרת חלוצים בלבד . וכאן ברצוני להצביע על עוד סיבה . אם גם נניח לרגע , שאפשר , או כדאי להקים ארגון רק למען מלאכה "עיקרית" אחת , הייתי עומד על "מלאכה" אחרת . השורש , שממנו צמחה תנועה זו , נקרא "לגיוניזם . " לפני חמש עשרה שנה היה רגע , בו שמו פניהם פאטרסון וטרומפלדור , בראש שש מאות " נהגי פרדות" לגאליפולי , משום שהם האמינו , כי בכך ישמשו מופת , וכמותם יעשו עוד עשרות אלפים , וכעבור שנה יהיה בזירה צבא יהודי גדול , וארץ ישראל תיכבש , בעיקר על ידי חיילים יהודים . אד הדור של אז , שהיה צעיר , נתגלה בלתי מוכן לכך . אין אנו יודעים מה עוד עתיד להתרחש בעולם ; אולם דווקא מחשבה זו , שהעם היהודי זקוק לנוער , שאפשר יהיה לגייסו למען משימה גדולה ברגע היסטורי גדול — דווקא מחשבה זו הביאה לידי הקמתה של ברית טרומפלדור . אם לחפש ( איני רואה טעם לשם מה ) דווקא חד צדדיות בהכשרה , — הריהי זו , ובלעדי " מלאכה" זו , באמת לא יכירנו לאדם כזה מקומו בבית"ר ואין לו צורך להתעטף באיצטלא של טרומפלדור ולברך בשלום את חברו בקריאת " תל חי . " בכל זה יש להתעמק , לא להתעצבן , ולא לחשוב , שפירוש הדבר , ש"אין צורר במשק חקלאי . " המשק החקלאי הלאטווי שלנו , עריסתה של בית"ר , 1 בנובמבר 1925 עלתה לארץ ישראל קבוצת הבית"רים הראשונה מלאטוויה שהכשירו עצמם לחיי חקלאות , וקבוצה שנייה — בקיץ . 1926 הם נתיישבו בבנימינה והקימו בה את קבוצת "מנורה . " במידת מה היו הם זרים לרות בית"ר בארץ , ככל שהיה מדובר בהשקפתם הסוציאלית . הם ביקשו להיות מסונפים ל"הסתדרות" הכללית .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help