sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:50

קלסתר םנים אחיד , ודבר זה רצוי . ואולם לא הייתי מייעץ למהר בהשכבת האחידות על פי פקודות מלמעלה . דבר זה מסוכן תמיד , ומסוכן בייחוד כאשר יש לנו עסק , כאמור , עם צמח מורכב , שטרם היה מצוי כמותו . רבגוניות נגרמת לא רק בתוקף תנאי המקום או השפעות מקריות . היא מתרחשת גם בתוקף העובדה , שבנשמת הדור הציוני החדש , הגדל תחת דגלה של בית"ר , ישנם , יתכן , צדדים רבים כאלה , שעדיין אינם ידועים לנו . נחוץ ניסיון ממושך הרבה יותר לפני שניתן להגיד בביטחון , מה עיקר כאן ומה טפל . אני כותב את כל זה לא נגד ההשפעה המלכדת מן המרכז : להיפד , השפעה זו היא הכרחית . אבל לא הייתי מייעץ למהר , וכן לא הייתי מייעץ להתרגז , בשעה שמתנגדינו "מתגרים : " בית"ר , לדבריהם , אינה הסתדרות אחת , אלא הסתדרויות אחדות . יתכן , שבית"ר , כפי שעלתה במחשבה תחילה , היא באמת במידת מה הרבה יותר מ"הסתדרות אחת : " כפי שעלתה במחשבה תחילה , עליה להיות מיקרוקוסמוס של כ ל הנוער היהודי , שעוד בעריסתו נשק לו אותו המלאך , שנגע בשפתותיו במצחו של הרצל . כ ל הנוער של הדור הזה אינו מסוגל להתלכד או לחיות לפי נוסח אחד . עקרונות יםוד אחדים ( לדעתי , שלושה במספר ) צריכים להתגשם בכל מקום , ואילו משאר הבחינות יתכן שמוטב להניח לצמחים לצמוח מאליהם . אני כשלעצמי איני פוחד אפילו יעלה במקום כל שהוא — באותה סביבה רוויזיוניסטית — בד בבד עם השם ברית טרומפלדור שם אחר , ותיווצרנה באותה עיר שתי קבוצות מקבילות ואוטונומיות . לא הייתי אומר שזה רצוי ; אבל איני פוחד , ולפעילי בית"ר גם כן אינני מייעץ לפחוד . זהו רק אחד המקרים , שבהם אפשר לדון על איכותה של התופעה רק אחרי שמתבוננים בה בתשומת לב ובדייקנות . אם סיבת התיחום ביניהן היא "סנוביזם , " נטייה להתגאות בגלל ה"מעמד , " או העמדת פני חשיבות מבחינת ההשכלה , או אז נחשב דבר זר . בעינינו לתופעה בלתי בריאה . ואולם , הרי עשויות להיות גם סיבות אחרות . יתכן , למשל , שבעיר מסויימת נוצרה קבוצה בשם מסויים עוד לפני היות בית"ר , או בשעה שרעיונותיה עדיין היו ידועים במידה מועטה . הדעת נותנת כי עתה על קבוצה זו להצטרף לבית"ר ; אך בפועל חוששים בני אדם תמיד לקפוץ אל תוך הים , ואפילו אל תוך הים הביתי שלהם . כל "קבוצה , " אם נתגבשה כהלכה , יש לה פאטריוטיזם משלה , יש לה אמביציה קולקטיווית , ובכלל — היא בחזקת נכס נכסף ביותר בעולם — התודעה שבתחושת היחד . אם כך הוא הדבר , אם סיבת ההתבדלות אינה נעוצה בסנוביזם ( אין לעשות שום ויתורים כלפי הסנוביזם , ( אלא באינדיווידואליזם "היסטורי , " אפילו הוא דמיוני , הרי לא הייתי מייעץ גם כאן למהר ולפתור את שאלת ההתמזגות לפי פקודה . פעמים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help