sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

לתת קנס , ( אם בהתערבות בריב משפחתי , אם בדחיית תשלום ארנונה וכדומה . בפועל , מפעילי המדיניות עובדים במציאות של דילמות מקצועיות , סתירות פנימיות במדיניות ועוד . היישום בפועל ומידת היצירתיות במתן פתרונות לבעיות הם שהופכים את המדיניות לאיכותית יותר או פחות . ( Lipsky , 1980 ) כך גם בחינוך - לדוגמה , הסתירה המובנית בין חינוך שוויוני לכל לבין החינוך למיצוי מרבי של כל תלמיד ( ג'נסן , ;( 2003 או מתן עצמאות לתלמידים אך הכתבת דפוסי התנהגות קשוחים ותוכני הוראה ברורים מאוד וחד משמעיים . ( Popkewitz , 1984 , 1991 ) כך גם לגבי יישומים של טכנולוגיה חדשה בחינוך . ( Bork , 2000 ; Edelson , 2001 ) מכאן החשיבות של זיהוי , פיתוח ווידוא של קשר איכותי בין המדיניות לבין יישומה . יוזמות וניסויים רבים בתחום החדשנות החינוכית מנסים לתת פתרונות איכותיים לדילמות מקצועיות מסוג זה , בין היתר במטרה לפתח מיומנויות חשיבה איכותיות ( פסיג , . ( Passig , 2003 ; 2002 אך מעבר לכך , מתבקשת תשתית מערכתית ומדיניות ברורה לחיפוש ויצירה של פתרונות איכותיים ליישום המדיניות בפועל , תוך הלימה בין המדיניות המוצהרת לבין המדיניות בפועל . במובן זה , יוזמות וניסויים שנובעים מזיהוי צרכים של "אנשי שטח" הם אמצעי חשוב - קריטי והכרחי - לפיתוח וליישום מגוון של מודלים חדשניים ראויים , שנותנים ביטוי בפועל למדיניות החינוך , ואשר מתוכם מקבלי החלטות , מוסדות חינוך ואנשי שטח יכולים לבחור מודלים או רכיבים המתאימים לצורכיהם , לתפיסת עולמם ולאוכלוסייתם בהקשר של יישום מדיניות החינוך . מיסוד של שינוי - לשם מהל מיסוד של ניסויים ויוזמות במערך ארגוני הוא דרך לוודא שמתקיימות ומתפתחות דרכים איכותיות לשינוי ארגוני . ארגונים עסקיים ( חברות דוגמת פולרויד , , 3 M אינטל ורבות נוספות ) זיהו זה כבר את הצורך הזה , ומנסים דרכים שונות לביסוס תפיסה זו כחלק מהמבנה הארגוני ומתהליכי הפיתוח . לדוגמה , אנדי גרוב , מנכ"ל אינטל לשעבר , מבהיר בספרו רק הפרנואיד שורד ( 1996 ) את החשיבות שעל המנהלים לייחס לניהול ולזיהוי של חדשנות ויצירתיות ולמיסוד תשתיות אלה . מערכות וארגונים זיהו זה כבר כי הסיכוי ששינויים "יתקבעו" ויתממשו בארגון תלוי ביצירתם של מנגנונים ודרכי עבודה וניהול שנותנים ביטוי לשינויים אלה . אכן , קיימת סתירה פנימית בין קיבוע מוסדי של שינוי לבין הצורך בשינוי תמידי . מתח

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help