sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

יחידים בכל הנוגע לחינוך הדור הצעיר . מאחר שכך , הגדרת מודל בית ספרי סטנדרטי ואחיד , במתכונת של , one size fits all היא בבחינת התעלמות מההטרוגניות ומרצונותיהם וצורכיהם של התלמידים ושל הוריהם - דבר שעלול ליצור אי שביעות רצון ( אבירם , ; 1999 אלוני , . ( 2005 שלל היוזמות הפועלות בבתי הספר הן עדות לדרישה של ארגונים למיניהם להטביע את חותמם בחינוך ולשלב בו מסרים ותחומי דעת חדשים שתואמים את תפיסת עולמם ; אולם לא פחות מכך הן עדות לדרישה ההולכת וגוברת של תלמידים והורים לגוון את תוכנית הלימודים המסורתית ואת דרכי ההוראה והלמידה , להתאימן לתלמידים ולמציאות התרבותית החברתית , ולחפש אחר מערכות חינוך ש"תפורות" על פי ראיית עולמם ( קון , . ( 2000 מדינות וארגונים בין לאומיים פועלים לפיתוח מודלים חדשניים העולים בקנה אחד עם המאפיינים העכשוויים והעתידיים של החברה , התלמידים והידע . ( Bawden & Szabados , 2001 ) פעולתם מתאפיינת במאמץ להגדרת פתרונות חלופיים , להבדיל מניסיון לגבש פתרון מיטבי יחיד ואחיד . החיפוש אחר פתרונות חינוך איכותיים מתקיים גם בקרב "אנשי השטח" - מורים , מנהלים ואנשי עשייה חינוכית - אשר מתמודדים יום יום עם הסוגיות שצוינו לעיל . בכמה מדינות נושא זה מקבל עדיפות , תקצוב ותשתיות כדי למצוא פתרונות איכותיים ברמה המערכתית . הסיבה לכך נעוצה בהכרה שמדיניות חינוך איכותית מותנית בפועל באופן ביצועה על ידי אנשי המקצוע - במקרה של מערכות חינוך מדובר בסגל ההוראה והניהול . סקר וניתוח של מערכות חינוך בכמה מדינות , שביצע באחרונה מכון מקמי , ( Barber & Mourshad , 2007 ) מבהיר זאת בצורה שאינה משתמעת לשני פנים - הדרך לשינוי איכותי של מערכות חינוך עוברת דרך הסגל המקצועי , גיוסו והכשרתו . חשוב לבחון את הקשר בין ממצא זה לבין יישום מערכתי של מדיניות של חדשנות חינוכית ( זוהר , ; 2000 לוין , . ( 1998 ספרות ענפה בתחומים של מדיניות חברתית , שיטור , מוסדות אקדמיים , מנגנוני פקידות , תכנון אורבני , בריאות ועוד , מצביעה על כך שמדיניות ציבורית בפועל מתבטאת באיכות המדיניות וביישומה על ידי דרגי הביניים ואנשי הביצוע שפועלים במסגרתה ( לדוגמה . ( 1988 ; Lipsky , 1980 ; Schon & Rein , 1994 ; Van Maanen , 1973 Crazier , 1971 ; Gal , כך גם בעולם המחשוב ועיבוד הנתונים . ( 1988 Greenbaum , 1979 ; Kunda , 1992 ; Zuboff , ) יתר על כן , בדרך כלל קיים פער - לעיתים פער גדול - בין המדיניות המוצהרת לבין המדיניות בפועל , כפי שהיא מיושמת בחיי היומיום על ידי האנשים שמפעילים אותה . פעמים רבות הם אלה שלמעשה מתווים וטווים את המדיניות . רובנו נתקלים בחיי היומיום בדוגמות אין ספור למצבים אלה , אם בתחום השיטור הקהילתי ומשטרת התנועה ( את מי לעצור , למי

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help