sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מאמרים בעלי חשיבות רבה לעיצוב מדיניות החינוך . הראשון הוא מאמרם של גנית ויינשטיין וד"ר שחף גל , העוסק בתפקידם של בתי הספר הניסויים במסגרת עיצוב מדיניות חינוך מתחדשת . המאמר מנתח תהליכי שינוי במערכות חינוך ובארגונים אחרים בעולם , ומציע כיצד לשלב את מגוון המודלים החדשניים הראויים במדיניות של התחדשות החינוך . המאמר מתאר באורח מקיף את פעילותו של גף ניסויים ויזמות במשרד החינוך , ומציע הצעה מפורטת הן למבנה ארגוני והן לשורה של תהליכים שיובילו את הידע המצטבר בבתי הספר הניסויים אל תוך מערכת קבלת ההחלטות , היישום וההפצה של מערכת החינוך . המאמר השני , של ד"ר אסנת ספורטה , עוסק בבחינה מחודשת של הנחות היסוד של החינוך . המאמר מתבסס על המושג "גלגול רעיונות" שטבע הפילוסוף החברתי פרופ' ישעיהו ברלין . ספורטה משווה את מקורותיהם של מושגים מעולם התעשייה - כגון "חומר גלם , " "מכונה , " "תהליכי ייצור" ו"תוצרים" - למערכת מושגים מעולם החינוך , כגון "תלמידים , " "מערכת חינוך , " "תהליכי הוראה ולמידה" ו"תפוקות . " המחברת מסיקה כי מערכת החינוך נשענת על מושגי יסוד מתחום התעשייה שמקורם בתפיסת עולם מכניסטית , ואלה אינם מתאימים לטבע האדם - מושא עיסוקו של החינוך . בהמשך מובאת הצעה לבחינה מחודשת של מושגי היסוד של החינוך ולהתאמתם לתפיסה הומניסטית מדעית של טבע האדם .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help