sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הוא בראייה המערכתית של יישומי טכנולוגיות ידע , שבמרכזה ניסיון להרחיב את מקום הלמידה אל גבולות הרשת ולהתאים את זמן הלמידה ליכולות ולצרכים האישיים של הלומדים . זהו ניסוי מרתק של אנשים שהקדימו את זמנם , עם חזון , יכולת והתמדה , והמחקר מתאר את הקונפליקט בין תרבות החינוך לתרבות הטכנולוגית . ג . בית הספר העל יסודי הממלכתי הדתי "שלום" בפתח תקוה , בהנהלתה של גב' מלכי חסון . את המחקר והמאמר כתבה כרמית טרבס . בית הספר "שלום" הוא מוסד חינוכי אשר מתמקד באוכלוסייה המוגדרת כחינוך מיוחד , ומלווה את תלמידיו עד צאתם לחיים עצמאיים ושילובם במעגל העבודה . המסגרת הרעיונית של הניסוי מתבססת על גישתה ההומניסטית של פרופ' שונית רייטר , "מעגל ההפנמה , " המבקשת לטפח את ההבנה העצמית של הזהות על בסיס היכולות הקוגניטיביות והרגשיות של הפרט באשר הוא . בית הספר טיפח גישה מערכתית בכל דרכי עבודתו , שילב את חברי הצוות הרב מקצועי , והתמודד בהצלחה רבה עם הייחוד והשונות המודגשים של המוסד החינוכי . גם כאן יוחד מקום לתפקידה של המנהיגות בבית הספר . ד . בית הספר היסודי "כרמים" בראשון לציון , בניהולה של ד"ר יפה בן עמי . המאמר , שנכתב על ידי פרופ' דוד חן , מסכם שורה של מחקרים שנערכו בין השנים 1995 ו 2005 על ידי צוות המחקר של פרויקט " כרמים . " המחקרים המוצגים כאן הם רק חלק מן המכלול שנעשה ב"כרמים , " והם מייצגים את השילוב של היבטים כמותיים ואיכותיים של המחקר . בית הספר "כרמים" מתבסס על מסגרת תיאורטית הנקראת "בית הספר כמערכת ידע , " המדגישה את החינוך כתהליך המתווך בין הידע האישי והידע הציבורי ואת חלקן של טכנולוגיות הידע בשינוי מערכת יחסים זו . אל ניסוי "כרמים" הצטרפו מאוחר יותר עוד עשרה בתי ספר חדשים , אשר פעלו , כל אחד לחוד , על פי אותה תפיסת חינוך . במחקר מוצגים הישגיהם בהקשר של נתוני המיצ " ב והמחקר הבין לאומי של . IEA הבסיס הכמותי , הניתוח האיכותי וממדי הניסוי , הן מבחינת היקפו והן מבחינת משכו , מספקים מידע רב שיכול לשמש בסיס נאמן לקבלת החלטות רציונליות בנוגע לשינוי והתחדשות של החינוך . לאחר המאמרים המציגים את בתי הספר הניסויים מובא סיכום של ארבעת המחקרים , בניסיון לחלץ כמה לקחים אוניוורסליים מן הידע שנצבר בבתי הספר הניסויים . נוסף על הפרקים העוסקים בארבעת חקרי המקרה , יש בספר שני

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help