sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

התהליך של חיפוש פדגוגיה חדשה , שתגביר את יעילותה של הלמידה . ( 7 ) היעדר מסגרת תאורטית מקיפה לחינוך מכביד על יצירת תבחינים להצלחה . צוואר הבקבוק העיקרי להכשרת מורים יעילה יותר נעוץ בהיעדר תורה פדגוגית חדשה . . 4 מבנה ארגוני , ניהול ובקרה רבים רואים את שורשי המשבר בחינוך במבנהו הארגוני , בדרכי הניהול שלו ובכלי הבקרה וההערכה המשמשים אותו . המבנה הארגוני הקלסי והאוניברסלי של החינוך הוא ליניארי ביסודו . התת יחידות של הזמן הן שיעור , יום לימודים , סמסטר ושנה , התת יחידות של המרחב הן כיתה ובית ספר , והתפוקות מוגדרות בכמות ידע נלמד — יחידות קרנגי , יחידות לימוד , תוכניות לימוד או מספרי בוגרים . חלק ניכר מן ההאשמות במשבר החינוך מופנה לסוגיית הניהול , וכך גם חלק ניכר מן הרפורמות שהוצעו ומוצעות מתמקד בבעיות ניהול — בית ספר יעיל , קביעת סטנדרטים לתפוקות וניהול באמצעות מבחנים שוטפים ( מיצ"ב בישראל , מבחני בגרות , מבחנים פנימיים ועוד . ( חלק אחר של הרפורמות מתמקד בשינויי מבנה של יום הלימודים , שנת הלימודים ( שנעה בין 180 ל 240 יום בשנה , ( שינוי מוטת השליטה בין מרכוז לביזור , שינויים במוקדי קבלת ההחלטות , חינוך ציבורי או הפרטה והתאמה לכללי השוק החופשי . ככלל אפשר לומר שמשבר החינוך נותר בעינו למרות שפע הרפורמות המבניות והארגוניות . ( 8 ) לסיכום אפשר לומר את הדברים הבאים : ( 1 ) החינוך במתכונתו הנוכחית אינו משביע את רצון ההורים , הקהילה , האקדמיה ושוק העבודה . מצב זה מוגדר ברמת משבר . ( 2 ) משבר החינוך הוא רב ממדי , והמשתנים המרכיבים אותו הם הישגים בלימודים , תוכניות הלימודים , פדגוגיה , מבנה ארגוני , ניהול ובקרה . ( 3 ) משבר החינוך הוא אוניברסלי . השונות בין חברות , מדינות ותרבויות היא בממדי המשבר ולא באופיו . ( 4 ) המחקר מזהה את התסמינים של המשבר . אין לנו בנמצא תאוריה מקיפה , שתיתן הסברים סיבתיים ותאבחן את המשבר . אם נקבל את התזה שהחינוך נמצא במשבר עמוק , יש חשיבות רבה למאמץ לשנות את המצב הקייס . בעבודה הנוכחית נסקור את המאמצים שנעשים בעולם לשנות את פני החינוך ולחלצו מן המשבר שהוא נתון בו .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help