sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בין חזוןלהיגיון : על אסטרטגיות שינוי וחדשנות בחינוך דוד חן מבוא : שינוי וחדשנות - לשם מהל לנוכח המאמצים החוזרים ונשנים במדינות רבות בעולם לשנות ולחדש את פני מערכת החינוך , יש השואלים : "מה העבודה הזאת לכס ? וכי החינוך הטוב , הישן והמוכר לא הניב את הישגי המדע , המשק והחברה במאה העשרים " ? לאחר שורה של רפורמות למיניהן , שלא מימשו את הציפיות של מנהיגות החינוך , נטבעה הסיסמה Back to Basic הבה נשוב לתביעות היסוד של החינוך לכול — שליטה במקצועות היסוד , קריאה , כתיבה וחשבון . כל שאר היעדים , תחומי הדעת ושיטות ההוראה החדשניות , כל אלה יוכלו להמתין . ( 1 ) עם זאת , ישנה הסכמה גורפת בין קובעי המדיניות , חוקרי החינוך ואנשי ציבור שמערכת החינוך בעולם כולו נמצאת במשבר עמוק . מאפייני המשבר שהספרות המחקרית מצביעה עליהם קשורים לשורה של משתנים ( קומבס , ( 2 ) בויר , ( 3 ) קרנגי , (( 5 ) IEA , ( 4 ) שהאוניברסליים שבהם נמנים כאן : . 1 הישגים נמוכים במקצועות היסוד : נתוני אונסקו מצביעים על קרוב ל 890 מיליון בני אדם , בין הגילים , 65—15 שאינם יודעים קרוא וכתוב . תופעה זו מאפיינת את מדינות העולם השלישי , למרות מאמצים בלתי נלאים ללחום באנאלפביתיות . שורה של מחקרים בינלאומיים , כמו מחקרי 1 IEA , ( 5 ) OECD התמקדו בהישגים בלימודי מדעים ומתמטיקה , אגב השוואה של מערכות חינוך בכ 40 מדינות שנחקרו , ובתוכן רוב המדינות המפותחות , והם מצביעים על התפלגות הישגים ( בטווח , ( 800—0 שבה מדינות רבות

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help