sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

את הלקחים שהופקו מן הניסוי , הן באמצעות מחקרים מלווים והן באמצעות תהליכי למידה של הצוות . המבט האישי מחזק את האותנטיות של המאמר . המאמר השביעי נכתב על ידי פנינה פרנקל , והוא עוסק במקומו של המחקר בטיפוח ידע של מורים בבתי ספר ניסויים . המאמר עוסק ב"ידע בפעולה" וב"ידע בר הפעלה , " אגב שימוש בנתונים של שלושת חקרי המקרה שהוזכרו לעיל . המסגרת התאורטית ששימשה את המחקר מחברת בין עבודותיהם של שון , קוכרן סמית , שולמן ופולן , מרכזת בסיס נתונים אמפירי להמחשת משמעותם של מושגי היסוד ומנתחת את קשרי הגומלין בין ידע בפעולה , ידע בר הפעלה והחוויה הייחודית של בתי הספר הניסויים . מאמר זה מסכם את שלושת חקרי המקרה בסיכום זהיר , שכן שלושה מקרים אינם מספיקים להסקת מסקנות חד משמעיות . עם זאת , ברור שבתי הספר עברו שינוי מסדר שני . שלושתם מציגים רעיונות חדשניים ומנוסחים היטב , ובכולם תהליך הפיתוח מתרחש מלמטה למעלה . כל שלושת בתי הספר נהפכו לארגונים לומדים , שלא כמו ארגון החינוך בכללותו . לגף ניסויים ויזמות יש חלק נכבד בהצלחתם של המודלים הניסויים . אך התרבות הארגונית של משרד החינוך ושל קובעי המדיניות צמודה עדיין לאסטרטגיית השינוי של ניסוי וטעייה , והם מתקשים לבחון ולהחיל את אסטרטגיית השינוי של רוב הארגונים המודרניים — אסטרטגיית מחקר ופיתוח . שלב א במחקר בתי הספר הניסויים הסתיים , ושלב ב נמצא כבר בהכנה לפרסום . נוכל רק לומר שממצאיו של שלב ב מחזקים את עיקרי הממצאים של שלב א . דת חן , עורך הספר

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help