sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

המטפורה של התזמורת מתארת את מדיניות ההפצה והיישום של הידע החדש , וזו של המנצח מתארת את תרומתו הייחודית של המנהל להצלחת התהליך . בסיכומו של המאמר מוגדרת אסטרטגיית השינוי , המשלבת מחקר , פיתוח והפצה . המאמר השלישי נכתב על ידי אסנת בר , והוא מציג את המחקר " בית הספר הניסויי 'מגן' לשפות ותרבויות" באמצעות מסגרת תאורטית הלקוחה מהנדסת תעשייה וניהול . המאמר מציע מודל עסקי המקדם במקצת הכנסת שינויים בפיתוח ארגונו של בית הספר הניסויי . תפיסה זו אפשרה לחוקרת לבחון הן את הדינמיקה והן את התוצרים של תהליך הניסוי ומורכבותו . המחקר מציג מוסד מתוחכם , עשיר בתכנים , ובעיקר בעל יכולת לפתור בעיות מתוך התבססות על דיאלוג נכון עם הסביבה . המחקר מצביע על הצלחה מבוססת של המודל , ועם זאת הוא מעלה שאלות לגבי למידתה של המערכת מהצלחה זו . המאמר הרביעי נכתב על ידי שני שולזינגר והוא מציג חקר מקרה של " חטיבת הביניים על שס בן צבי . " המחקר מתבצע אגב שימוש בתורת המערכות הכללית כמסגרת תאורטית . תורת המערכות אפשרה לבחון את בית הספר כמערכת דינמית , המקיימת יחסי גומלין עם סביבתה . פתיחת הגבולות והרחבת קשרי הגומלין ( בעקבות דיואי ) מקבלים משמעות מיוחדת , וכל השינויים הארגוניים והקוריקולריים מייצרים מודל מרתק , הראוי ללמידה וליישום . המאמר החמישי נכתב על ידי אסנת ספורטה , והוא עוסק בחדשנותו של מודל הדיאלוג היצירתי ובאפשרות להפיצו במערכת החינוך . המחקר מתמקד בבית הספר הניסויי העל יסודי "רמות חפר" ובפיתוח מודל הוראה למידה חדשני . המחקר מתבסס על מסגרת תאורטית של חדשנות ונוקט גישה מערכתית הבוחנת את כל מרכיביו של בית הספר : מטרות , תכנים , מורים , תלמידים , שיטות הוראה ותהליכי שינוי . המחקר קובע כי בית הספר פיתח ויישם בשלמות מרשימה מערכת של הוראה למידה , שהיא בבחינת פרשנות אותנטית לגישת החקר בחינוך . כמו כן קובע המחקר שבית הספר צבר ידע מקצועי רב בפדגוגיה , במנהל ובמקצועות הלמידה השונים . עם זאת , רוב הידע הזה נותר בגבולות בית הספר . המאמר השישי , "בית הספר 'כרמים' — סיפורו של ניסוי , " נכתב על ידי יפה בן עמי , והוא מציג נקודת מבט אישית של מנהלת בית הספר , אשר יזמה את הניסוי והתהליך וליוותה אותם במשך עשר שנים.- משלב התכנון הרעיוני , לאורך תהליך ההקמה וההפעלה הממושך , ועד צמיחתו של המודל המגובש , המתבסס על למידה ארגונית אינטנסיבית משולבת , שכללה את הצוות החינוכי ואת צוות המחקר האקדמי . המחברת מציגה

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help