sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא הרצון והצורך לשנות את מערכת החינוך הם תופעה אוניברסלית . מאמצי השינוי הם בעלי פנים רבות — רפורמות , חדשנות , פיתוח ועוד , אך השינוי אינו מלווה תמיד בתהליכים של מחקר והערכה , המאפשרים לקובעי המדיניות ללמוד ולהפיק לקחים . הספר הנוכחי בא לסכם את השלב הראשון במחקר , הבוחן תהליכי שינוי המיושמים בבתי ספר ניסויים . זה כעשור שנים פועל במשרד החינוך והתרבות גף ניסויים ויזמות , המהווה מסגרת תומכת ומטפחת לבתי הספר שהוגדרו "ניסויים . " בבתי ספר אלה נעשה מאמץ מתמשך לשנות , לחדש ולייעל את החינוך ברמת המוסד החינוכי . אין מדובר במהפכה או ברפורמה , אלא באבולוציה מתמשכת של רעיונות חדשניים , הנבחנים הלכה למעשה במציאות הממשית של בית הספר . הספר כולל שמונה פרקים . ארבעה מהם מבוססים על מחקר איכותי אמפירי , וארבעה עוסקים במדיניות ובתאוריה של שינוי . המאמר הראשון , "בין חזון להיגיון , " נכתב על ידי דוד חן , והוא מתווה את המסגרת התאורטית של המחקר ועוסק באסטרטגיות של שינוי וחדשנות בחינוך . המאמר מגדיר את מהותם של משבר החינוך והצורך בשינוי , סוקר את ההיסטוריה של החדשנות בחינוך מן המאה התשע עשרה ועד המאה העשרים ואחת , ומגדיר את הבסיס התאורטי של שתי אסטרטגיות שינוי אוניברסליות — ניסוי וטעייה ומחקר ופיתוח . המאמר קובע כי מרבית הארגונים המודרניים חוללו שינוי באמצעות האסטרטגיה הרציונלית של מחקר ופיתוח , שהיא גם האסטרטגיה של בתי הספר הניסויים . המאמר השני , "תסיסה , חממה , מטבח , תזמורת ומנצח : תשתית לחדשנות במערכות חינוך , " נכתב על ידי גנית ויינשטיין ומציג את החזון והמדיניות של הגף לניסויים ויזמות במזכירות הפדגוגית של משרד החינוך והתרבות . המאמר מגדיר באמצעות מטפורות את יעדיו של בית הספר הניסויי , המשלבים תהליך ארגוני רציונלי עם תהליך רגשי ערכי . המוסד החינוכי מהווה חממה ליזמות ולחדשנות ; באנלוגיה למטבח , נוצרו כלים ותהליכים המאפשרים ליצירתיות לעצב את פני המוסד המתחדש ;

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help