sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פרק א מטלת ביצוע בביולוגיה : תכנון אמצעי מניעה ביוכימי יפה גוטוירץ הקדמה " מחשבות גד 1 ל 1 ת נובעות מ 1 הלב , אך על הן לעבור דרך המוח " . מ' ד' כספי פרק זה מתאר את תהליך הפיתוח של מטלת ביצוע בביולוגיה בנושא "רבייה" לתלמידי כיתה י . פיתוח המטלה , לרבות הגדרת היעדים והמחוון להערכתה וכן מהלך העברתה בפועל בכיתה והערכת תהליכי העבודה של התלמידים והתוצרים שלהם , נעשו בשיתוף פעולה מלא של כותבת פרק זה ושל חברתה לעבודה , הדס שפריר , מורה לביולוגיה . על כן נכתב פרק זה בלשון רבים . בפרק מתוארות המחשבות המוקדמות שלנו , וכן מחשבותינו לאחר ש"עברו דרך המוח , " קרי , שיקולי הדעת השונים שהנחו אותנו בהחלטות השונות בעת הגדרת היעדים ופיתוח המטלה והמחוון להערכתה . כמו כן מוצגות במהלך הפרק ובנספחיו שלוש עבודות של תלמידים המתארות רמות ביצוע שונות , ומוצג אופן הערכתן של עבודות אלה באמצעות המחוון . בסיומו של הפרק מתוארות מחשבותינו שלאחר מעשה , לנוכח הלקחים שהפקנו מהתנסות ראשונית זו , ומתוך כך מוצעים "טיפים" אחדים למורה המתחיל שירצה לעשות שימוש במטלות ביצוע . הרציונל לשימוש במטלת ביצוע במסגרת תוכנית הלימודים בביולוגיה לכיתה י , עומדים לבחירת המורים נושאי לימוד בסיסיים ומגוונים המיועדים להקנות דעת גם לתלמידים שאינם מתכננים ללמוד ביולוגיה בהיקף מוגבר . בבית ספר תיכון עיוני ממלכתי במרכז תל אביב , לאחר הפעלת שיקולי דעת רלוונטיים , נבחר הנושא "מנגנוני רבייה בצמחים ובבעלי חיים , בדגש על האדם" כאחד מנושאי הלימוד בעלי העניין לתלמידים בגיל זה . מנסיוננו כמורות לשכבת גיל זו

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help