sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בתהליך הפיתוח של מטלה ומחוון ואופן השימוש בהם ; בחינת הרפלקסיה המלווה את העשייה לצורכי חקר של חשיבת מורים וכדומה . כל מטרה כזו תמקד את הקורא בהיבט שובה ותוביל לאופן ולסדר שונים של קריאה . לקורא הניגש לקריאת הספר מתוך כוונה ללמוד איך לפתח כלי להערכה חלופית , שהוא הקורא שעמד לנגד עיני כשהחלטתי על חיבור ספר זה , מוצע לקרוא את כל פרקי הספר גם אם חלק מהם עוסק בתחומי הוראה או במסגרות חינוכיות שונים משלו . מתוך נסיוני בהוראת קורסים בהערכת הישגים בקבוצות הטרוגניות מבחינות אלה , נוכחתי לדעת כי יש יתרון בהבאת דוגמות מתחומים שונים , שכן הדבר מאפשר לראות ביתר בהירות את העקרונות הפדגוגיים והמתודולוגיים המשותפים החוזרים ונשנים בהקשרים השונים . כך , למשל , תפיסת העקביות של הקשרים ההדדיים בין יעדי ההערכה , כלי ההערכה והמחוון להערכת המידה בה הושגו היעדים באמצעות הכלי מתחזקת כאשר אלה מוצגים בהקשרים שונים . לסיום , ברצוני להודות לכל מחברות הפרקים , שפרט לאחת מהן , כולן היו תלמידותי בשנים שונות בקורס "חלופות בהערכת הישגים" בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב , על שנענו להזמנתי לספר על התנסותם בספר זה . אני גאה לציין שהן השכילו להפוך את ההלכה שלמדו למעשה ראוי להערכה , וכמאמר חז"ל : "הרבה למדתי מרבותי , ומחברי יותר מרבותי , ומתלמידי יותר מכולם" ( תענית , ז . < תקוותי היא שגם קוראי הספר ישכילו להפיק תועלת מתיאורי ההערכה המושכלת המדווחים בפרקי הספר . תודה מיוחדת שלוחה לצוות המקצועי , היעיל והידידותי בהוצאת '' רמות" ששקד על הבאת הספר לדפוס . ולבסוף הערה טכנית : בנספחי הפרקים השונים מופיעות דוגמות של עבודות תלמידים . חלק מהעבודות הוגשו במקור מודפסות ואחרות הוגשו בכתב יד . סריקת חלק מהעבודות שהוגשו בכתב יד לא הפיקה תוצאות קריאות ולכן נאלצנו להדפיסן . הדפסות אלה נאמנות למקור , והדבר אף מצוין בהערת תחתית במקומות המתאימים . אדר , תשנ"ט מנוחה בירנבוים

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help