sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

שפיתחה יחד עם עמיתה למקצוע . תהליך הפיתוח של המטלה מתואר תוך פירוט שיקולי הדעת שהנחו את הבחירה במטלה מסוג זה , את הגדרת היעדים ואת פיתוח המחוון . היא מציגה את האופן בו הן העריכו את העבודות באמצעות המחוון , ומשתפת את הקורא בלקחים שהפיקו מן ההתנסות ומהמשוב שקיבלו מהתלמידים . בפר ק ב , ליסה אמדור וקלייר גורדון מתארות תהליך פיתוח של מטלת ביצוע באנגלית כשפה זרה לכיתות ו . המטלה עסקה בסקר דעת קהל בנושא "תהליך השלום , " והכותבות מדגישות את הרלוונטיות והאקטואליות של המטלה בהקשר בו ניתנה . הן מפרטות את יעדי המטלה ואת אופן הפיתוח של המחוון תוך הדגמת השימוש בו , בוחנות את מהימנות ההערכה ומפיקות לקחים מן ההתנסות על כל שלביה , תוך מתן עצות להשבחת העשייה . בפרק ג , דפנה אלון מתארת תהליך פיתוח של מטלת ביצוע שעסקה גם היא בנושא אקטואלי לזמנה : מבצע "ענבי זעם , " וניתנה במסגרת לימודי ההיסטוריה בכיתה ח בחטיבת הביניים . השיקולים בבחירת מטלה מסוג זה מפורטים , שלבי הפיתוח של המטלה מתוארים , וכן מתואר המחוון , תוך הדגמת השימוש בו . חותמות את הפרק מסקנות מן ההתנסות במטלה על היבטיה השונים . בפר ק ד , רינה חצואל מתארת פיתוח משותף עם עמיתה ללימודים של מטלת ביצוע בינתחומית באנגלית ובהיסטוריה לכיתה ט . הפרק מתאר את השיקולים שהנחו אותה בבניית המטלה , ומתמקד ביעדים בתחום האנגלית , בהתאמת המטלה לבחינתם בהסתמך על דעת עמיתים למקצוע ובפיתוח המחוון להערכה של מידת השגתם . מוצגות בו דוגמות לשימוש במחוון להערכת הביצוע וכן ראיות למהימנות ההערכה . כמו כן , הפרק מפרט את הלקחים שהפיקה הכותבת מהתנסות זו על כל שלביה . בפר ק ה , לאה דסקלוביץ ואילנה חן ( כהן צדק ) מציגות אף הן מטלת ביצוע בינתחומית באנגלית ובהיסטוריה לכיתה ח , שהן פיתחו יחדיו . הן מפרטות את השיקולים שהנחו אותן בפיתוח המטלה ואת המסקנות שעלו מניתוח התוצאות ומהתשובות לשאלון המשוב שהעבירו לתלמידים . בפרקו , מלכה > מלי < לוי מציגה מטלת ביצוע בגיאומטריה לכיתה ה . היא מתארת את תהליך הפיתוח של המטלה , תוך שיתוף עמיתים , תלמידים והורים בשלבים השונים של עיצוב המטלה וההערכה של עבודות התלמידים . היא מביאה גם דוגמות לשימוש במחוון להערכת הביצוע , ומעלה הצעות לשיפור בעקבות לקחים שהופקו מההתנסות הנוכחית . בפר ק , r רחל פלד מציגה מטלת ביצוע מתמטית לכיתה ז , שאינה נראית במבט ראשון כמטלה במתמטיקה . היא מסבירה את שיקולי הדעת שלה בפיתוח מטלה מסוג זה , מתארת את אופן פיתוחה והעברתה לתלמידים , וכן מנתחת ומעריכה את ביצועיהם בהיבטים המתמטיים של המטלה . בפרק , / 7 טובה נחום וזיוה אמיר מתארות תהליך פיתוח של מטלת ביצוע לכיתה ג העוסקת בתכנון ועיצוב של משחק לימודי כמשימה מסכמת של תהליך חקר במסגרת למידה בתפיסה העל תחומית . מודגשים בפרק קשרי הגומלין בין ההוראה , הלמידה וההערכה ( ה הל"ד ( . בתרבות המבוססת על עקרונות קונסטרוקטיביסטיים . מובאות בו

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help