sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה become great acts . " "Great thoughts reduced to practice William Hazlitt לפניכם ספר אותנטי על חשיבה של מורים במהלך שלבי פיתוח של כלי הערכה , העברתו לתלמידים , ניתוח התוצאות והפקת המשוב לשיפור ההוראה והלמידה . כל פרקי הספר נכתבו על ידי מורים שקיבלו הכשרה בנושא הערכת הישגים במסגרת לימודיהם לתואר שני או שלישי , וניסו ליישם את אשר למדו במסגרת עבודתם . בכל פרק מודגשים שיקולי הדעת , ההרהורים , הלבטים והלקחים מן ההתנסות המדווחת , ומובאות עצות למורה המתעתד לצאת למסע מסוג זה . הספר כולל מגוון של כלי הערכה : מטלות ביצוע תחומיות , בינתחומיות ועל תחומיות , תצפית , יומנים לתיעוד למידה ותלקיט . כל הכלים הללו נכללים תחת המטרייה שכותרתה " הערכה חלופית" rmnnn , ( Alternative Assessment ) ביישומה האידיאלי חלק מתרבות הוראה למידה הערכה > הל"ה < המבוססת על עקרונות קונסטרוקטיביסטיים ( בירנבוים , . '( 1998 בפרקי הספר קיים גם גיוון באוכלוסיות המטרה . כלי ההערכה הנידונים בפרקים השונים פותחו לצורכי תלמידים בגילאים שונים , החל בבית הספר היסודי , המשך בחטיבת הביניים ובית הספר התיכון וכלה במסגרות החינוך העל יסודי . הספר מיועד לאנשי חינוך : מורי מורים , מורים בפועל , פרחי הוראה , מנהלים , מפקחים , מדריכים וכל מי שמתעניין בתחומי הוראה והערכה ובחשיבת מורים על אודותם . ההנחה היא שהקורא מכיר את התיאוריה שההערכה החלופית מבוססת עליה ואת מגוון הכלים שהיא מציעה - נושאים בהם עסקתי בהרחבה בספרי הקודם , חלופות בהערכת הישגים ( בירנבוים , - < 1997 והוא מבקש ללמוד כיצד הדברים מתבצעים הלכה למעשה ומהם שיקולי הדעת המלווים את העשייה בשלביה השונים . ההנחיות לכתיבת הפרקים הדגישו את אופיו המיוחד של הספר , המיועד בעיקרו לאנשי השדה , ומחברות הפרקים התבקשו להשתמש בסגנון כתיבה ידידותי לקורא : כדבר מורה אל מורה , מלב אל לב , שכן "דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב" ( ברכות , ו . < הספר מכיל שלושה עשר פרקים , על פי הפירוט הבא : בפר ק א , יפה גוטוירץ מציגה מטלת ביצוע אותנטית בביולוגיה לתלמידי כיתה י , . 1 בירנבוים , מ' . ( 1998 ) פיתוח הכוונה עצמית של לומדים באמצעות התערבות מורים ( דו"דו מסכם פרויקט שהוזמן ומומן על ידי משרד החינוך , התרבות והספורט . ( אוניברסיטת תל אביב . . 2 בירנבוים , מ' . ( 1997 ) חלופות בהערכת הישגים . תל אביב : רמות .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help