sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק ג . 3 שאילת שאלות ברמות מתקדמות התגובה על חוסר איזון מתבטאת בשאלות שהילד שואל , שאלות שהן בעלות ערך בעיניו ומשמעותיות לגביו . המטרה היא שהילד יהיה מודע למצבים של חוסר האיזון ולכך שניסוח מתאים של השאלות עשוי לסייע בידו למצוא תשובות שיחזירו לו את האיזון . שאלות בעלות ערך הן אלה המבקשות משמעות ברמה גבוהה , כי ככל שרמת השאלה תהיה גבוהה יותר , כן יהיה גדול יותר הסיכוי להמשך התהליך . המטרה היא להניע את הילד לשאול את עצמו : כיצד אוכל לשאול שאלה ברמה גבוהה יותר ? על מה אני יכול לשאול ? על מה חשוב לשאול ? פרק ד . 4 מיון השאלות לשם פיתוח תהליך למידה מתמשך המטרה העיקרית בפעילות המיון היא לעורר את מודעותו של הילד לרמת השאלות ששאל , ובדרך זו לסייע בידו לפתח קריטריונים לביקורת שאלותיו ולהערכתן . כמו ההכללה הבאה : שאלות ברמות נמוכות על עוברות ופרטים ; שאלות ברמה של הבנה על קישור בין עוברות ; שאלות ברמות גבוהות על תהליכים , הכללות , יחסים , עקרונות וביקורת . כתוצאה מפעולת המיון , יוכל הילד לשאול שאלות נוספות להרחבת תחום החקירה . פרקר . 5 1 ארגון מלאי השאלות שנשאלו לתת נושאים בתוך הנושא הנלמד חשוב שילד יארגן את השאלות שצבר על פי הסדר הפנימי ההגיוני של תוכנן , כדי להתארגן בצורה הולמת לעבודה בנושאים לימודיים . פוק ד . 6 v-11 ניסוח הבעיות המרכזיות ( שאלות המפתח שהן הנושאים להמשך החקירה ) בשלב זה על הילד לנסח או לבחור שאלות מפתח , שיעוררו אותו לחקור . שאלות אלה ישמשו בידו אמצעי ללמידה מתמשכת , רב שלבית , להבנת עצמו וסביבתו . סעיפי הפרק כוללים : אילו שאלות הן ברמה גבוהה ? שאלות פתוחות ; שאלות המבקשות להבין מרוע הדברים הם כך ; שאלות המבקשות להבין את התהליכים .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help