sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

כמובן שמעקב שיטתי אחר הכתוב , לפי סדר פרקי יוספר , יציג לפני הקורא את הנושא באופן הגיוני ובונה ויאפשר לו להבין את העניין לעומקו . אך סדר הפרקים אינו מחייב : ניתן לבחור במיומנות הרצויה ולעקוב אחר ההמלצות לפיתוחה . אפשר לדלג על הפרק התיאורטי או על כל פרק אחר וללמוד וללמד את המיומנות הדרושה לפי ההמלצות המלוות אותה . להלן פירוט של פרקי הספר על פי המטרות והתהליכים : הנחות היסוד ונקודות המוצא לנושא : פיתוח יכולת החקירה העצמית של ילדים תלוי ביכולתם לשאול שאלות , לחפש להן תשובות ולהעריך את עשייתם בכל שלב . ההצעות לפעילויות ולהכללות בהמשך , כפי שיופיעו בכל הספר , מוצגות על פי הסדר המופיע בלוח הבא : הצגת מטרות ותהליכים - תוכנית מפורטת של פרקי הספר שאילת שאלות על ידי ילדים כמרכיב בתהליך של פיתוח לומד עצמאי התהליך פרק א מודל להוראה המקדמת תהליך של הכוונה עצמית בלמידה קוגניטיבית המטרות המטרה היא לפתח אצל כל ילד את היכולת להשתמש בשאלות לשיפור ההבנה והלמידה העצמית . כך ירכוש כלים לשאול באופן מודע שאלות טובות יותר . לשם כך מוצע מודל לקידום הלומד בשלושה שלבים : משלב ראשוני של קבלה והבנה , לשלב שני של הרחבה והפנמה ועד לשלב השלישי של הכוונה עצמית יזומה ויצירתית . ההתקדמות מנוסחת ברצף מפורט של מיומנויות לשאילת שאלות ושל מיומנויות הטיפול בתשובות . פרק ב . 2 הגירויים המוצגים מטרת הגירויים היא ליצור אצל הלומד מצב של חוסר איזון , לעודד את סקרנותו ולטפח את רגישותו , על מנת לחדד את יכולתו לשאול שאלות רבות , מסוגים שונים , על גירויים שונים שבסביבתו . בפרק יוצעו הכללות לסוגי הגירויים : מפתיעים ; דומים לכאורה ; שונים לכאורה ; מובנים מאליהם . כן יטפל הפרק בדרכי הצגתם במצבים ותופעות , בקשר שביניהם ובצירופי התהליכים וההכללות .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help