sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ילדיהם . הזכות לחנך נגזרת איפוא במדינת המשפחות מהאוטונומיה של ההורה וממידת האינטימיות והאחריות שהוא חש כלפי ילדיו . שני טיעונים אלה אינם מתייחסים כלל לערך האמת של העמדות , תפיסות הטוב וסוגי הידע שההורים מעבירים לילדיהם . הסיכון שהפרט יאמץ אמונות שגויות ויעביר אותן לילדיו אינו עולה על הסיכון שהשלטון יטעה ויפיץ אמונות מוטעות . לשלטון , טוען לוק , אין כל יתרון בבקשו לחפש את האמת . "השליטים נולדים ובידיהם עצמה יתרה , אך בכל השאר הריהם שווים לשאר בני תמותה , וזכות השילטון או היכולת לשלוט אינן מבטיחות ידיעה ודאית של דברים אחרים " . ( לוק , תש"ן , עמ' ( . 58-57 מוטב איפוא שכל פרט ופרט יבחן את אמונותיו ויחשב את מעשיו בכוחות עצמו , אפילו אם תהליך זה יוביל אותו לאמץ אמונות שגויות , ואת אשר יאמץ לעצמו יעביר לילדיו . עמדה זו מניחה שזכותו של ההורה לטעות ולהטעות את ילדיו חד היא , משום שהילד הוא קניינו של ההורה , ובתור שכזה , מותר לו , להורה , גם להשחית אותו , ממש כשם שיש לו זכות לפגוע בקניינו או להפחית את ערכו . מדינת המשפחות איבדה את משענה עם התמוטטות התפיסה הקניינית , הרואה את היחסים בין פרטים במונחים של רכוש ובעלות , וצמיחת המושג "זכויות ילדים , " שעיקר חשיבותו מתבטאת בכך שהוא מאפשר להגן על הילד מפני משפחתו . דגם המשפחה המוכר לנו כיום התפתח במאות השבע עשרה והשמונה עשרה . ( 1990 ) Okin מכנה דגם זה "המשפחה הסנטימנטלית . " ייחודה של משפחה זו במארג הקשרים האינטימיים שבין חבריה . הנישואים , טוען הגל , אף שתחילתם בחוזה , תכליתם היא ביטול נקודת המבט החוזי והתעלות עליה . למושג "צדק" אין מקום ביחסים הבין אישיים במשפחה המתאפיינת ביחסי אהבה ודאגה כנה . המשפחה היא איפוא תחום הזולתיות , שכל פרט בו מוותר על אנוכיותו הטבעית . המומנט הראשון באהבה , אומר הגל , "הוא שאינני מבקש להיות אישיות עצמאית ומספיקה לעצמה , שכן אם אהיה כזה ארגיש את עצמי כפגום וחסר . המומנט השני הוא בכך שאני מגלה את עצמי בזולת , שיש לי משמעות בשביל הזולת , וזאת ( במקביל ) לכך שלזולת יש משמעות בשבילי " . ( הגל , אצל אבינרי , , 1975 עמ' ( . 151 במשפחה האידיאלית , אומר , Sandel שאלת הצדק אינה עולה כלל . "השאלה אינה אם אני מקבל מה שהייתי אמור לקבל , רק בצורה ספונטנית יותר , אלא ששאלות כמו מה עלי לקבל או מה מגיע לי אינן עולות כלל במסגרת אורח חיים זה . ( Sandel , 1982 , p . 33 ) " . תיאור אופטימי זה של המשפחה מוביל להנחה שדי למשפחה אם יהיה לה נציג אחד ויחיד בתחום הציבורי , ראש המשפחה , והוא , מתוקף אהבתו ונאמנותו לבני המשפחה , ייצג את האינטרסים שלה ויגן עליהם . הילדים , על פי גישה זו , מוגנים על ידי הוריהם ; הם אינם זקוקים לזכויות משל

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help