sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

כרוניקה של כישלון ידוע מראש יעל תמיר ( L . Carroll A // ce in Wonderland ) "Then it doesn ' t matter which way you go , " said the Cat . "I don ' t much care where - " said Alice . the Cat . "That depends a good deal on where you want to get to , " said here ?" "Would you tell me , please , which way I ought to go from משבר בחינוך , המלווה בהתדרדרות הדימוי העצמי והציבורי של המורה , הוא אחד מסממניה של החברה המודרנית . מאמר זה עומד על הגורמים המרכזיים המניעים משבר זה ומנתה את מקורותיה של אי שביעות הרצון של הציבור בכלל ושל המורים בפרט ממעמדו של המורה . התדרדרות במעמד המורה היא תולדה של שלושה תהליכים חברתיים השלובים זה בזה : התחזקותן של מגמות ספקניות , שבירת האידיאל של המדינה הניטרלית וצמצום הפער בין מבוגרים לילדים . תהליכים אלה גורמים לכך שאין המורה יכול להתגדר בתפקיד חברתי מוסכם , והוא נתון לביקורת מתמדת , המערערת את מעמדו הן בעיני הסביבה והן בעיני עצמו . בתנאים אלה , ההתדרדרות של מעמד המורה היא בלתי נמנעת . המושג "מורה" טומן בחובו הגדרת תפקיד מסוימת : מורה אמור להורות דרך , להצביע על כיוון . אלא שההצבעה על הדרך אינה אמורה להיות אקראית , אלא להתבסס על ידע מסוים שאינו מצוי בידי מבקשי הדרך . סמכותו של המורה מקורה אם כן בידע הבלעדי שיש לו . מה מקורו של ידע זה ? רוזנוב , במאמרו ב '' עיוך , ( 1993 ) מבחין בין המורה כמקור סמכות , ( an authority ) כלומר , כמתווה הדרך בכוח ידיעתו הוא , לבין המורה כמורשה ( in authority ) מטעם הסמכות להצביע על הכיוון בשמה . הדוגמה

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help