sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא המאמרים המובאים בקובץ זה הם פרי סמינריון בין תחומי המתקיים מדי שנה במסגרת המגמה להיסטוריה ופילוסופיה של החינוך בבית הםפר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב . במהלך הסמינריון נבחנים נושאים העומדים על םדר היום החינוכי מנקודות מבט אחדות . מטרת הקובץ היא לעמוד על גלגוליו של המורה - כמושג , כאישיות , כתפקיד - בעבר ובהווה , תוך הצבעה על המתח הבלתי פוסק הקיים בין תפיסת ההוראה כשליחות , בשם אידיאל חברתי או לאומי פרטיקולרי , לבין תפיסתה כמקצוע המחייב עמידה באמות מידה אוניוורסליות , חד משמעיות . כפילות זו היא חלק בלתי נפרד מהוויית המורה וממעמדו , אולם על היחסים בין השליחות והמקצועיות עברו - ועוברים - שינויים מתמידים . בתקופות ובמגזרים חברתיים מסוימים , מרכיב השליחות נחשב לעליון , ובאחרים - המקצועיות של המורה נהפכת למטרה העיקרית . יחד עם זאת , אי אפשר לראות את היחסים הללו כמערכת של כלים שלובים : ככל שהשליחות גוברת , כן פוחתת המקצועיות , ולהיפך . יש לזכור שהמקצועיות , למשל , יכולה להיחשב לפן האחר של השליחות , במיוחד בחברות השואפות להתקדם במהירות לקראת תיעוש ומיכון . השליחות והמקצועיות הן , לפיכך , מונחים "נזילים , " החייבים להימדד באמצעות עולם המושגים של המורה והחברה שהוא פועל בתוכה . ניתוח עולם מושגים זה נעשה על ידי חוקרי החינוך באמצעות כלים השאולים מתחומי מחקר מובחנים , כגון פילוסופיה , סוציולוגיה והיסטוריה , שלכולם ייצוג בקובץ זה . הכרך פותח במאמר של יעל תמיר , העוסק בשאלת מעמד המורה מנקודת מבט פילוסופית . באים בעקבותיו שלושה מאמרים היסטוריים , הסוקרים את השינוי שחל במעמד המורה בקהילות היהודיות באירופה במאה התשע עשרה , בחברה היהודית בתקופת היישוב בארץ ישראל ובחברה הפלשתינית . הכרך מסתיים בשלושה מאמרים סוציולוגיים : מאמרם של מיכאל חן ואודרי אדי בוחן את הקשר בין

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help