sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא : ייעוץ בבית ספר- אקולוגיה מקצועית רחל ארהרד , אביגדור קלינגמן כמאה שנים חלפו מן המועד שמקובל לציינו כ"הולדתו" של הייעוץ כמקצוע , ( 1908 ) כאשר יזם פרנק פרסונס את פתיחת המשרד להכוון מקצועי בבוסטון . מחד גיסא , ניתן לומר כי למרות פרק הזמן הארוך שחלף , נותרה הליבה של מקצוע הייעוץ כשהייתה , שכן גם כיום היא מיועדת לאותה מטרה ... " — לסייע לנועץ להתמודד במצבים קשים , למנוע בעיות ולפתח את הפוטנציאל האישי" . ( Schmidt , 2003 , p . 2 ) מאידך גיסא , אין עוררין על כך שהייעוץ דאז אינו דומה לייעוץ כיום , שכן העולם השתנה עד מאוד . הסביבה שבה הפרט חי ופועל השתנתה לבלי הכר , ומוסיפה להשתנות גם כיום במהירות רבה עוד יותר מאשר אי פעם בעבר . הפרט עומד מול מצבים חדשים , בלתי מוכרים , לפרקים עמומים ולעיתים אף בלתי מובנים . הקשיים שהוא אמור להתמודד עימם מקורם לא אחת באירועים המתרחשים בסביבה , המשתנה במהירות ובדרמתיות . קצב ההשתנות משפיע במישרין ובעקיפין על כל תחומי החיים , ומעמיד מטלות ואתגרים חדשים בתכיפות מתעצמת . על רקע זה ברור לנו , העורכים , כי נכון כעת לא להתמהמה ולבחון מחדש את מקומו ותרומתו של הייעוץ בבית הספר . ברצוננו להעלות את השאלה : האם הייעוץ בבית הספר — במטרות וביעדים , בערכים ובאידיאולוגיות , בתיאוריות ובידע , בשיטות וכלים — מותאם לשינויים המתרחשים בסביבתו ? יתר על כן , האם היועצים בבית הספר ערוכים לסייע לפרטים , לקבוצות , למערכות ולארגונים להסתגל לשצף קצב השינויים הניתכים עליהם ? אנו מציעים לבחון מחדש את תפקיד הייעוץ בבית הספר לא בשל תחושה של " תקיעות , " עמימות , מבוכה או חוסר מקצועיות של העוסקים במלאכה , אלא להפך — המודעות ליחסי הגומלין ההדוקים שבין המקצוע לבין מרקם המערכות שבהן הוא פועל , והצורך החיוני בהתאמה ביניהם , הם המניעים אותנו . התאמה זאת קשה להשגה לנוכח הקצב המסחרר של השינויים בסביבות שהייעוץ נמצא

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help