sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

" הסיפורת שהמורה משמש בה מספר גורמת לתלמידים שישבנו באורח מכאני את תוכנה , ומה שחמור אף יותר , היא הופכת אותם ל'כלי קיבול , ' בתי קיבול שעל המורה למלאם תוכן . ככל שהוא ממלא את כלי הקיבול הללו יותר , הוא מורה טוב יותר . ככל שכלי הקיבול הללו מוכנים להתמלא בצייתנות רבה יותר , הם תלמידים טובים יותר . כך הופך החינוך לפעולת הפקדה , שבה התלמידים משמשים מקומות פיקדון , ואילו המורה הוא המפקיד . תחת שיפתח תקשורת , מפרסם המורה מנשרים ו'מפקיד' אצל התלמידים הפקדות , שאותן הם מקבלים בהכנעה , משננים וחוזרים עליהן . זו תפיסת ה'בנקאות' בחינוך , שעל פיה תחום הפעולה של התלמיד מאפשר לו אך ורק לקבל , למיין ולאחסן הפקדות " . ( שם , ע' ( . 60 המאפיינים של שיטת הבנקאות לפי פריירה הם כדלקמן : . 1 " המורה מלמד והתלמידים לומדים . . 2 המורה יודע הכול והתלמידים אינם יודעים דבר . . 3 המורה חושב והתלמידים הם נושאי המחשבה . . 4 המורה מדבר והתלמידים מקשיבים בצייתנות . . 5 המורה מחנך והתלמידים מתחנכים . . 6 המורה בוחר וכופה את בחירתו והתלמידים עושים את רצונו . . 7 המורה פועל ולתלמידים יש אשליה של פעולה , באמצעות פעולתו של המורה . . 8 המורה בוחר את תוכנה של תכנית הלימודים והתלמידים ( שאיש לא נועץ בהם ) מסתגלים לתכנית זו . . 9 המורה הוא נושאו של תהליך הלמידה , ואילו התלמידים אינם אלא נשואי התהליך הזה " . ( שם , ע' ( . 61

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help