sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הוא הסבר והמחשה של ההשפעות הרגשיות שיש למנהיגים על מונהגיהם . דיון במרחב הזה של תופעת המנהיגות מאפשר יתר הבנה באשר להשפעתם של מנהיגים הקרויים "כריזמטיים" או "מעצבים . " הפרק השלישי , "מי הם המנהיגים , " ? הוא ניסיון ראשוני למצוא חוקיות באשר לשאלה מי הם מנהיגים , או ליתר דיוק , מי הם האנשים הרוצים להיות מנהיגים . הספרות עסקה בהרחבה בסוגיות המוצגות בפרק השני , קרי , כיצד מנהיגים משפיעים , מהם סגנונות מנהיגות אפקטיביים וכיוצא באלה , וכיוון הדיון והמחקר הוא כמעט תמיד ניסיון להבין את האפקט המשפיע על המונהגים . לעומת זה , אין כמעט ביטוי בספרות המחקר האמפירי לשאלות הבאות ; מה מניע את המנהיגים להיות בעמדה שהינה כה קשה לעיתים , תובענית ואף מסוכנת ? מה גורם להם לרצות , לעיתים קרובות באופן כפייתי , להתמקם בעמדה של השפעה על אחרים ואף להילחם על כך ? שאלות אלה נידונות במידה מצומצמת מאוד גם בספרות הפסיכולוגיה האינדיווידואלית , ועסקו בכך בעיקר מזוויות דיון פסיכואנליטיות . בפרק השלישי יש אכן ניסיון לנסח את החוקיות המתקיימת במוטיווציה של המנהיג בעיקר מזווית ההתבוננות הפסיכואנליטית . הפרק הרביעי , "לצמוח מנהיג , " מנסה בעצם לענות על שאלות הנגזרות זו מזו . השאלה הבסיסית מכולן היא , כמובן , השאלה : האם מנהיגות הינה תכונה מולדת או ניתן לפתחה ? התשובה הניתנת בפרק היא כי ניתן לפתח מנהיגות , אך לא ניתן לעשות זאת ללא סייג . הסייגים והתנאים להתפתחותם ולצמיחתם של מנהיגים מתוארים בפרק , והם מבוססים על כל אותם המאפיינים שתוארו לאורכו של הספר . פרק זה הוא , במובן מסוים , אינטגרציה של הזוויות השונות שהוצגו באשר למאפייני ההשפעה של מנהיגים ומאפייני המוטיווציה שלהם . כל זה , כמובן , בהקשר הסוגיה של פיתוח מנהיגות . הדיון בשאלה זו מחייב כמובן הצגת מודלים של למידה ובחינת הרלוונטיות שלהם לפיתוח מנהיגות . לפרק זה יש משמעויות יישומיות גם ברמה

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help