sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

כבאמצעי השפעה ושכנוע , אלא כבאמצעי ליצירת תנאים שבהם יחושו המשתתפים האחרים שיש להם כוח , סמכות והשפעה . לכן מתאימה ההיוועצות המעצימה רק לאנשי מקצוע שהם בעלי מוכנות ויכולת לקיים דיאלוג אמיתי , המבוסס על אמון , הדדיות ושיתוף פעולה ומתאפיין בהקשבה וברגש של כבוד למשתתפים , ספר זה מנסה "ללכוד שתי ציפורים בבת אחת . " קודם כול הוא שואף להעביר מסר מקצועי מוגדר לעמיתים במערך המסייע בבתי הספר ולהניעם להטמיע בעבודתם את האידיאולוגיה והתיאוריה של ההעצמה . השימוש בהיוועצות מעצימה מגדיל את הסיכוי שאנשי המקצוע אמנם יממשו את חזונם ויסייעו ביצירת סביבה לימודית חברתית מיטבית להתפתחותם של ילדים ובני נוער , שכן לנוכח המיצוב הייחודי שלהם בבית הספר באפשרותם למלא תפקיד מרכזי בבתי הספר בפרט ובחברה בכלל . ושנית , ספר זה מבקש לספק לאנשי המקצוע תשתית סדורה לשיטת ההתערבות המוגדרת כהיוועצות . מעבר לליבת הספר , שהיא ההיוועצות המעצימה , יש בו אפוא גם התייחסות לסוגיות העיוניות והמעשיות של היוועצויות בכלל . שתי מטרות משלימות אלה עיצבו את מבנה הספר , כמתואר להלן . השער הראשון של הספר מהווה הקדמה , הכוללת שני פרקי מבוא . הראשון שבהם מתייחס להיוועצות בכלל , והשני - להיוועצות במסגרת בית הספר בפרט . לנוכח השימוש התכוף וריבוי ייחוסים למושג "היוועצות , " הנחנו בתחילת הפרק הראשון את התשתית ליצירת מערכת מושגית ברורה . בהמשך הפרק ממוקם השימוש בהיוועצות בהקשר הרחב של מקצועות המערך המסייע ומובא תיאור ה"עבר , הווה , עתיד" של שיטת התערבות זו . הפרק הראשון מסתיים בהבהרת ההבחנות בין היוועצות לבין התערבויות אחרות כגון ייעוץ ישיר , הדרכה , הוראה , עבודת צוות ושיתוף פעולה . בפרק השני , המתמקד בהיוועצות בבית הספר , ממופים הגורמים החברתיים תרבותיים והחינוכיים שביסוד תהליך המעבר מייעוץ ישיר לייעוץ עקיף באמצעות היוועצות . בהמשך הפרק מוצע דגם מקורי , המשלב ארבעה מאפיינים בסיסיים של כל היוועצות על מערכת דו צירית : ציר המבנה על פי המשתתפים ומסגרת ההיוועצות , וציר התוכן על פי נושא ההיוועצות ורמת ההתערבות . בשער השני מוצגת , בפרקים השלישי , הרביעי , החמישי והשישי , סקירה קצרה של כמה גישות מרכזיות להיוועצות . הצגה זו מאפשרת , בשערים הבאים של הספר , לתאר את ייחודה של ההיוועצות המעצימה ולהבליט את השוני בינה לבין הגישות האחרות . תיאור נקודות המוצא התיאורטיות , מודל ההיוועצות , ה"חוזה" הפסיכולוגי בין המייעץ למתייעצים , עקרונות ותהליכי ההתערבות של הגישות המסורתיות קלאסיות להיוועצות - כל אלה משמשים כרקע , שלנכחו נפרשים מאפייניה של ההיוועצות המעצימה בהמשך הספר . השער השלישי הוא לב ליבו של הספר , ובו מוצג מכלול המרכיבים האידיאולוגיים , המוסדיים , התוך אישיים והבין אישיים , שמצךפם מאפשר מפגש של היוועצות

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help