sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

החינוך לקראת המאה העשרים ואחת הקדמה בשנה החולפת , במלאת עשרים שנה לייסודו של בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב , החליטה הנהלת בית הספר על הוצאתו לאור של ספר זה , פרי עבודתם של חברי הסגל . הנושא שהספר ממוקד בו , החינוך לקראת המאה העשרים ואחת , לא נבחר באקראי . הוא מבטא את השקעתם המתמדת של אנשי הסגל והחוקרים בבית הספר בפיתוח מערכת החינוך העתידית של ישראל ובעיצוב דמותה . עוד לפני היווסדו , פעלה באוניברסיטת תל אביב מחלקה להכשרת מורים לחינוך העל יסודי . אך מאז נוסד כיחידה אוטונומית באוניברסיטה , התרחב בית הספר והתחזק , והוא כולל כיום ארבעה חוגים החוג להיבטים התפתחותיים בחינוך , החוג למדיניות החינוך וארגונו , החוג לפיתוח תוכניות לימודים והוראה והחוג להוראת המדעים . חברי הסגל באים ממקורות דיסציפלינריים שונים - מתחומים של מדעי הרוח והחברה ועד למדעים מדויקים ומדעי החיים ; אך המייחד אותם הוא העיסוק במחקר , בפיתוח ובהכשרה בתחומי החינוך המגוונים . תחומים אלה , ספק אם היו זוכים בפיתוחם ההולם אילו היו מוטמעים במסגרת הפקולטות והדיסציפלינות האחרות באוניברסיטה . כאן המקום להבהיר את מהות תפקידיו של בית הספר לחינוך באוניברסיטה בכלל , ובאוניברסיטת תל אביב בפרט . תפקידים אלה , ומערכת הקשרים ביניהם , אינם בהירים תמיד די הצורך לאנשי אוניברסיטה שאינם עוסקים בחינוך , ובוודאי לא לציבור הרחב . כיחידה אקדמית , אחראי בית הספר לחינוך בראש ובראשונה לקידומו של המחקר החינוכי בישראל . פעילות זו כוללת מחקר קונספטואלי ואמפירי בסוגיות אוניוורסליות של תחומי החינוך השונים , מחקרי הערכה של מערכת החינוך בישראל ומחקר המלווה בפיתוח ההוראה וההכשרה להוראה ופיתוח התחומים הפרופסיונליים השונים בחינוך . בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב מדגיש את כל ההיבטים המחקריים הללו . רק באחרונה הוזמנו תריסר חוקרים מבית הספר , המוכרים בעולם כבני סמכא בתחומי התמחותם , להשתתף בכתיבת ערכים באנציקלופדיה הבינלאומית לחינוך , המסכמת , מדי עשור , את ההתפתחות המחקרית בעולם בתחומי החינוך השונים . מחקרי הערכה של פעילויות שונות במערכת החינוך בישראל ומחקרים המלווים בפעולת פיתוח של ההוראה וההכשרה בתחומים שונים נערכים גם הם בהיקף רחב מאוד . תפקודו המחקרי של בית הספר כרוך בשני תפקידים נוספים שלו , שאינם פחותים בחשיבותם מעורבות בעיצובה של מדיניות החינוך בישראל ופיתוח ההוראה וההכשרה הפרופסיונלית . בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב מוכר כבעל השפעה מעצבת על מדיניות החינוך בישראל במישור הארצי , המקומי והבית ספרי . חברי הסגל של בית הספר מעורבים בפעילויות ציבוריות הכרוכות בעיצוב מדיניות החינוך בכללותה ( כגון רפורמות במישור הארצי והמקומי , פיתוח האוטונומיה הביתיספרית , ( כמו גם בעיצוב המדיניות החינוכית בנושאים ובתחומים ספציפיים .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help