sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

המופעלת תוך ד . סכמה בין סוכני החיברות השונים על ההשקפה החינוכית , וזו מותאמת היטב לתנאי הסביבה הקיבוצית ולמבנה הארגוני של מערכת החינוך " . שינויים במערכת זו יחייבו לבדוק מחדש את תפקידם של סוכני החיברות השונים . יעקב ליברמן דן ב"ייחודיות וגודל בחינוך הקיבוצי היסודי תשנ"ד , '' בעקבות השינוי המהפכני שחל במגזר חינוכי זה , עם הפיכת רוב בתי הספר לאזוריים ולבעלי אוכלוסייה הטרוגנית יותר , והתמודדותם המורכבת עם האחריות לחינוך הבלתי פורמלי . מחקר זה הינו תיאורי בעיקרו , ומבוסס על שאלונים מחמישים אחוז של בתי הספר , כמה "חקרי מקרה" מפורטים והשוואה לנתונים של בתי םפר אחרים בחינוך הממלכתי . החוקר בוחן את בתי הםפר היסודיים בארבעה מבין חמשת הממדים שפותחו ( על ידי דרור , ( 1991 ; 1988 לגבי בתי הספר העל יסודיים : ייחוד החינוך הקיבוצי , האוטונומיה של בית הספר , האינטגרציה של תלמידיו עם האוכלוסיות שבסביבתו וגודלו - מ"עד מאה" ל"יותר מארבע מאות" תלמידים . הממצאים לגבי כל אחד מארבעת הממדים הללו מתוארים במפורט , ומסתכמים בתמונת מצב שהינה שונה אומנם מהדגם הקלםי של החינוך הקיבוצי , אך יש בה "אוטונומיה מקצועית" של בית הספר וחיפושי דרך להמשך הייחודיות באמצעות "בתי חינוך" העוסקים בהוראה ובחינוך ערכי חברתי גם יחד . מבית הםפר הקיבוצי , ארזה אברהמי עוברת ל"בני קיבוץ המתנדבים לשנת שירות בתנועת הנוער בעיר : אופי ההתנסות והשפעתה על תהליך הביגור . " לאחר מבוא תיאורטי מקיף על "גילאי העלומים" ( שמונה עשרה עד שלושים ) ו"תפקידן של מסגרות התנדבותיות בשלב המעבר לבגרות , " החוקרת מציגה , על סמך ראיונות קבוצתיים ושאלונים אישיים , ממצאים הנוגעים בארבע קטיגוריות רחבות ; הסתגלות יומיומית לקשיים השונים ; אפיונים של הפעילות הבלתי פורמלית והמורטורית ; הפרט וקבוצת השווים ; העשרת ה"אני" - ההתפתחות האישית בתחומיה השונים ( כולל היחס לקיבוץ - הכרת החברה האחרת והשוואתה לקיבוץ . ( בכל הקטיגוריות האלה נמצאה התנסות רבה ומשמעותית של המדריכים בשנת השירות כמצב מורטורי בארגון בלתי פורמלי . סוג אחר של מסגרת ( פורמלית ובלתי פורמלית כאחת ) בגיל העלומים היא " ישיבת ה'שילוב' כדפוס ייחודי של הקיבוץ הדתי , " אותה חקר מרדכי בר לב . המחבר פותח במבוא מושגי על הקיבוץ הדתי ועמדותיו בנושא החינוך הישיבתי בהשוואה לחינוך הדתי בעיר , וסוקר את שלבי הקמתה של ישיבת ה"שילוב" במשך כתריסר שנים . במרכז המחקר מוצגים נתונים על אודות המאפיינים המבניים , הקוריקולריים והחברתיים של הישיבה , מאפייני הסגל החינוכי ונתונים על דיוקנם

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help