sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

המערכת זקוקה לשינוי ארגוני קיצוני ? האם אי אפשר להסתפק בשינוי בתוכניות הלימודים ובדרכי ההוראה של המורה ? יתר על כן , האומנם יתרמו שינויים ארגוניים לשיפור האפקטיביות של בית הספר ? אכן , יש חוקרים הסוברים ששינוי ארגוני הינו צעד מקדים לשינוי בתוכניות ובתהליכים , אך יש הסוברים שהעיקר הוא השינוי בתוכניות ובתהליכים , ואילו השינוי המבני הינו משני . עבודה זו תטען שהשינוי המבני הארגוני הינו הגרעין , אך ללא עריכת שינוי בתוכניות הלימודים ובשיטת ההוראה , לא תהיה לשינוי במבנה הארגון ( לביזור המבני ולמעבר לניהול עצמי ) השפעה משמעותית על האפקטיביות הבית ספרית . החומר שנאסף לצורך כתיבת ספר זה מתבסס על מקורות שונים : מחקרים ועבודות שנעשו בארצות הברית , בבריטניה , באוסטרליה ובישראל , פרוטוקולים של דיונים בנושא בארץ ובעולם , ראיונות עומק עם פקידים בכירים במשרד החינוך וברשויות המקומיות , ושאלון חצי מובנה למנהלי בתי םפר בניהול עצמי בירושלים . הערות ביבליוגרפיות . 1 מובא בתוך : . Record , 92 , 170-191 perspective : Tinkering toward Utopia . Teachers College Tyack , D . ( 1990 ) . Restructuring in historical . Governors Association 10-22 ) . New York : Center for Policy Research , National from pioneering districts . In Results in education ( pp . David , J . L . ( 1988 ) . Restructuring in progress : Lessons . 2 . school . London : The Falmer Press Caldwell , B . & Spinks , J . M . ( 1988 ) . The self managing . 3 . schools . London : DES publications ( 1988 ) . Education reform act : Local management of Great Britain , Department of Education and Science . 4 Foster , J . D . ( 1991 ) . The role of accountability in . 6 . management in Israel . Educational Leadership , 53 , 4-1 1 Volansky , A . & Bar Eli , D . ( 1995 ) . Towards school . 5

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help