sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בשל הסיבות הבאות : ייצוג הידע נהפך מליניארי למורכב , מסטטי לדינמי , מסימבולי לרב ייצוגי , ממבודד למתוקשר ומסטנדרטי לפלורליסטי . הקשר בין למידה למקום ולזמן מתרופף , המבנה הארגוני מתגמש , והניהול והבקרה מתבצעים במסגרת ארגון לומד . הנחות יסוד אלה מהוות את המסגרת התיאורטית ממנה אנו מבקשים לבנות בית ספר חדש , בית ספר שיהלום את צורכי המאה העשרים ואחת , בית ספר שהאדם והידע האנושי עומדים במרכזו . הפרק השני עוסק בתרגומן של הנחות היסוד התיאורטיות לתכנון מפורט של מודל ממשי של בית הספר העתידי . בראשיתו של הפרק מתוארים המתודולוגיה והליכי התכנון . בהמשך מוגדרים תוצרי התכנון , לפי הסדר הבא : מטרות בית הספר היסודי , שבמרכזן חתירה לאוריינות פונקציונלית ; הצעה לדרכי למידה , הכוללות למידה מונחית על ידי המורים ( למידה על פי תחומי דעת , ( למידה מונחית על ידי התלמידים ( למידה בינתחומית ;( הצעה לתכנון לימודים בשלושה מעגלים של תוכן ; ומיומנויות חדשות . בהמשך הוכן תכנון מפורט לנושא התקשוב של המערכת , שכלולים בה בית הספר , המשפחה והבית וסוכני הידע הנוספים . כן הוכן תכנון לתשתיות הטכנולוגיות הנדרשות לבית ספר ממוחשב . בהמשך תוכננו המבנה והארגון החדשים של בית הספר , שיעדם העיקרי הוא לאפשר תהליכי הוראה גמישים . כאן תואר לראשונה המושג ה"בית" כיחידת ארגון חברתית המחליפה את המושג הקלסי "כיתה . " מבנה כוח האדם , הגדרות תפקידים וכעיקר הצעה לתהליכי ההכשרה חותמים את הפרק השני . בפרק השלישי מתואר תרגום הרעיונות הפדגוגיים למבנה ארכיטקטוני . כאן מתואר השיח בין צוות התכנון לארכיטקט , שיח שהוליד תכנון חדשני ולא קונוונציונלי . בפרק זה מוגדרים מושגי היסוד הפדגוגיים שיש להם השלכה על התכנון הפיסי : הפרוגרמה הרעיונית מכתיבה את הפתרונות הארכיטקטוניים . אחד לאחד מתוארים מרחבי הלמידה של חברת הילדים , המיועדים לשכבה הצעירה , לשכבת הביניים ולשכבה הבוגרת . בהמשך מתוארים המרחבים הייעודיים : המרכז למשאבי ידע , המרכז לעובדי חינוך , המינהלה , האודיטוריום , המרכז למדעים וסדנת הטכנולוגיה . בסיכום מודגשים יחסי הגומלין בין מרכיבי המבנה , והתוצאות הייחודיות של תהליך תכנון ארכיטקטוני של מוסד חינוכי חדשני . בפרק הרביעי אנו מתארים , בתיאור איכותי , את השלב הראשון של תהליך ההקמה . המעבר מתיאוריה לחזון ותוכנית ומתוכנית למציאות מורכב ורב קשיים . בתחילת הפרק מובאות המלצות לשינוי תקן הבנייה של בתי הספר היסודיים והתאמת תהליך התכנון . הפעלת בית הספר הסתייעה על ידי מספר רב של סוכנויות שינוי , כאשר הפעילות מתואמת על ידי צוות המחקר . האתגר העיקרי היה שמירה על עצמאותו ומרכזיותו של בית הספר . מנהלת בית הספר , צוות המורים וצוות המחקר הובילו שורה של התאמות ושינויים על בסיס התכנון המקורי .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help