sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מתעלמים מהם ; וקשה מכל אלה , תלמידים אחדים - קבוצות תלמידים או כיתות שלמות , לעיתים , או לאורך כל שנת הלימודים - משבשים את מהלך שיעוריהם באורח שהמורים חווים אותו כדחייה של מקצועיותם ואנושיותם . גם סטודנטים שהנחיתי בתיאור עולמם של מורים , ושקטעים מעבודות של כמה מהם שולבו כאן , דיווחו לא אחת על אי נחת בהוראה , לא כ"ממצא חיצוני להם" בלבד , אלא כהתנסות אישית , שדרכה הם מנסים לפתח תובנה כלפי מצבים דומים שמורים עמיתים מרואיינים ונצפים נקלעים אליהם . כמה מהם מסרו כי הם ועמיתים שלהם רגישים במיוחד לגילוייו הפומביים של דימוי המורה : הצגתו באורח נלעג במופעי תלמידים בבית הספר , תיאור דמותו כמרוחקת , מנותקת ומנוכרת בתוכניות בידור ( במערבונים כגון "המורה לזמרה" בביצוע יונה עטרי , "המורה לטבע" של להקת פיקוד דיזנגוף , "המורה לחינוך מיני" בתוכנית "זהו זה" ועוד . ( הנלעגות המציינת גילויים אלה זוכה , כך חשו מורים , למעין "הכשר" פורמלי , ומשהו מן התפישה שהיא מייצגת חודר אל הכיתה ואל יחסי הגומלין עם התלמידים . הטעם השלישי לבחירה בעיסוק באי הנחת הוא העובדה , שהספרות העוסקת בחקר ובביאור של קשיים וקונפליקטים בבית הספר מהווה זה יותר משני עשורים נושא מרכזי למדי בתחומן של הסוציולוגיה האינטראקציונית של בית הספר והפסיכולוגיה החברתית בחינוך . בספר זה אני מבקש להוסיף עליה את זווית הראייה של מורים . 2 ספרות זו בעניין קשיים וקונפליקטים בהוראה רבה ומגוונת . עם זאת , חיבור זה נכתב בהשראתם ובעקבות השפעתם המיוחדת של תיאורים ומחקרים הכלולים בספריהם של : ; Tyler ( 1988 ); Cole & Walker ( 1989 A ) ( 1980 A , 198013 , 1990 ); Woods & Pollard ( 1988 ); Tattum ( 1982 ); Denscombe ( 1985 ); Hargreaves , Hester & Mellor ( 1975 ); Woods Ball ( 1987 ); Blase ( 1991 ); פרידמן ולוטן ;( 1993 ) קשתי ויוסיפון . ( 1985 )

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help