sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא : גישה מנחה תופעת אי נחת בהוראה אינה חוויה הכרחית בכל עת . ברור וידוע כי המפגש בין המורה לתלמידים , בין המבוגר לצעירים , בין חסרי הידע לבעל הידע , מניב חוויות מספקות . יתרה מזו : הניסיון מלמד , שמורים מפיקים תכופות נחת מעבודתם והנאותיהם ממנה רבות . ואף על פי כן , כמה טעמים הניעו אותי להתמקד בספר זה בעיקר בהיבטים של אי הנחת בהוראה . הטעם הראשון לבחירה בעיסוק באי הנחת הוא הניסיון האישי : כמורה בעבר , התנסיתי בחוויות דומות , שרישומן נותר בי עד היום . ייתכן שהן תרמו לעצם התקרבותי לעיסוק בחקר החינוך . הטעם השני : עניין אי הנחת בהוראה עלה ברישומי תצפיות בשיעורים ובשיחות עם מורים רבים , שהצטברו אצלי במשך השנים . התרשמתי שכל המורים התנסו במהלך הקריירה שלהם , מי יותר ומי פחות , באי נחת . מורים על יסודיים נצפו במצבי הוראה שניכר בהם שאינם מסיבים להם נחת , בכיתות של גילאים שונים , של קבוצות חברתיות כלכליות שונות וברמות הישג מגוונות . כמה מהם מסרו בראיונות כי תלמידיהם משתפים איתם פעולה לאין שיעור פחות משהם מצפים ' , קשה מזה , חלק מהמרואיינים קבלו שתלמידים . 1 אני חושב כמו , ( 1989 B ) Cole & Walker כי חשוב "להפיץ את ההבנה > בקרב מורים ) שכל המורים חווים לחץ במידת מה '' ( ע' . < xi

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help