sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ה . הקהילה הפונקציונלית של בית הספר הקהילה הפונקציונלית של בית הםפר הינה קבוצה של אנשים החולקים מערכת ערכים ואמונות המשותפת להם ולסגל בית הספר בתחום החינוכי או בתחומי חיים אחרים . קהילה פונקציונלית מתפתחת בדרך כלל בבתי ספר על אזוריים , שבהם בוחרים ההורים , ובבתי ספר בעלי אוריינטציות חינוכיות מיוחדות , שבהם גבולות הקהילה אינם מוגדרים על פי איזור גיאוגרפי , אלא על פי ההשתייכות לקבוצת אוכלוסייה בעלת אוריינטציות ערכיות או חינוכיות דומות . כך , למשל , יכול בית ספר יהודי בעיר אמריקנית לשמש לא רק כבית ספר פרטי ועל אזורי לכל ילדי האוכלוסייה היהודית באיזור , אלא גם כמרכז תרבותי , בית כנסת , מקום מפגש ועוד לקהילה היהודית כולה . באופן זה נהפכת הקהילה היהודית , כולל קהילת ההורים והתלמידים של המוסד החינוכי , לקהילה הפונקציונלית של בית הספר . ( Coleman et al ., 1987 ) לעיתים קרובות קיימת חפיפה בין הקהילה הגיאוגרפית של בית הספר לבין הקהילה הפונקציונלית שלו ; עם זאת יש להדגיש , כי קהילה פונקציונלית מתפתחת מתוך בחירה בהשתייכות לתרבות או למערכת ערכים שהמוסד החינוכי מייצג , ומתוך בחירה של ההורים והתלמידים במוסד חינוכי הנראה להם כהולם את אמונותיהם וצורכיהם > שפירא , גולדרינג , היימן ושביט , : 1991 שפירא וגולדרינג , ; 1990 שפירא , היימן ודינצמן , . ( 1990 ו . הרשות המקומית קהילה זו תחומה על פי גבולות היישוב שבית הספר ממוקם בו . הקשר שבין מוסדות החינוך והקהילה היישובית מתווך באמצעות העירייה או המועצה המקומית , הממלאת , לגבי המוסד החינוכי , שתי פונקציות : היא אחראית על בתי הספר בתחומים מסוימים , ובהם היא מנהלת את בתי הספר בהתאם למטרות שקבעו נבחרי הציבור , ובו זמנית היא משמשת גורם הנותן שירותים שונים לבתי הספר , בדרך כלל בתחום הפיסי , בהתאם לצורכי המוסדות החינוכיים . דואליות תפקודית זו - מתן שירותים על פי הצורך , לעומת אחריות על ובמידה מסוימת ניהול של בתי הספר על פי מטרות על יישוביות - מהווה ציר מרכזי במערך היחסים שבין גורמי הרשות המקומית לבין סגל מוסדות החינוך , ובין הראשונים לבין הלקוחות הישירים והעקיפים של מערכת החינוך - ההורים והתלמידים ( היימן , גולן ושפירא , . < 1993

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help