sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ג . קהילת ההורים קהילה זו נמצאת בקשר עם המוסד החינוכי , לרוב באמצעות התלמידים . הקשר מתבסס במידה רבה על דיווחי התלמיד על המתרחש במוסד ועל חוויותיו . הקשר הישיר של קהילת ההורים עם המוסד - קשר שבמסגרתו הם מקבלים מידע על המוסד ומוסרים מידע על ילדם - הינו , על פי רוב , אקסטנסיבי , בלתי קבוע ובעל תכנים משתנים . גם היוזמה ליצירת הקשר אינה קבועה : לעיתים ההורים יוזמים מפגש ולעיתים המוסד החינוכי יוזם אותו . ככל שגיל התלמיד צעיר יותר , כן מהווים ההורים , מבחינת המוסד החינוכי , לקוח ישיר של המערכת ; שכן , בשלבים אלה מהווים ההורים הגורם היחיד היכול לתווך למערכת החינוך את צורכי הילד והאחראים הבלעדיים לטובת הילד . עם העלייה בגיל התלמיד , מעביר המוסד החינוכי את האחריות לתלמיד עצמו ורואה בו את הלקוח הישיר של המערכת ( אידלשטיין , ; 1989 אוסמי , ; 1987 סמילנסקי ובאומגרטן , . ( Stouffer , 1992 ; Loucks , 1992 ; Dixon , 1992 ; Campbell , 1992 ; 1986 ד . הקהילה הגיאוגרפית של בית הספר הקהילה הגיאוגרפית של בית הספר הינה זו הגרה בסמיכות גיאוגרפית לו ומשתמשת בשירותיו החינוכיים ובשירותים אחרים שהוא נותן לקהילה , בהתאם למודל שפותח באותו מקום . רוב בתי הספר בישראל הינם שכונתיים , והגבולות של קהילת התלמידים שלהם תחומים על פי אזורי רישום . כלומר , ברוב בתי הספר , קהילת ההורים והתלמידים הינה חלק מרכזי של הקהילה הגיאוגרפית , וקהילת התלמידים מוגדרת באמצעות תיחום גיאוגרפי . מלבד אוכלוסיית התלמידים וההורים , כלולה בהגדרת הקהילה הגיאוגרפית גם קהילת המשתמשים בשירותים ובמתקנים של בית הםפר , כאשר הוא משמש מרכז לפעילות חברתית , תרבותית , ספורטיבית וקהילתית . שימוש כזה מאפיין במיוחד את בתי הספר הקהילתיים בישראל , שםגליהם שותפים להפעלתם לטובת הקהילה בשעות אחר הצהריים והערב ולעיתים גם בשעות הלימודים עצמן . בבתי ספר רבים נעשה שימוש במתקניהם על ידי הקהילה הגיאוגרפית שלהם , ללא מעורבות של סגל ההוראה והניהול , והרשות המקומית היא המפעילה את השירותים הניתנים במסגרת זו ( באומגרטן , ; 1982 פרס , ; 1993 פרידמן , . ( 1984

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help