sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

להיתפש כגורמים חיצוניים לבית הספר ( נוי , ; 1979 , Routhford et al . ; 1990 לביא , . ( 1978 ברמה הארגונית ניתן לראות , כי קהילת המוסד החינוכי מתפלגת לשלוש תת קהילות : ( 1 ) הכיתה : זו קהילה שמתקיימים בה יחסים דיפוםיים ואינטנסיביים , המזכירים לעיתים מבנה משפחתי : מבוגר או מבוגרים מנחים את הפעילות בקהילה זו , מתוך היענות לצורכי התלמידים , למטרות בית הספר ולמטרות העל של מערכת החינוך . ( 2 ) קהילת כלל תלמידי המוסד החינוכי : בקהילה זו , הנפגשת באורח יומיומי במסגרת המוסד החינוכי , עשוי להתפתח מגוון רחב של מערכות יחסים , החל בהיכרות שטחית וכלה ביחסי קרבה "משפחתיים , " האופייניים לתרבות הגיל . קיימים מוסדות חינוך שאינם רואים בקהילת התלמידים חלק מהקהילה המוסדית . ( סעיף ב להלן מתאר את קהילת התלמידים ומאפייניה ( . ( 3 > סגל המוסד : קהילת הסגל של המוסד החינוכי שונה בהגדרתה ממוסד למוסד , אולם היא דומה במאפייניה התיאורטיים לקהילות אחרות של מקומות עבודה העוסקים במתן שירותים : קיימת בתוכה היררכיה בין בעלי התפקידים השונים וכן חלוקת עבודה . ב . קהילת התלמידים קהילה זו נמצאת בקשר מיידי וישיר עם סגל המוסד החינוכי . על פי רוב , הקשר הוא יומיומי ורב תחומי , שכן הוא מתפרש על תחומים שונים , כרכישת ידע , כישורי חשיבה , כישורים חברתיים , תחומי רגש , בריאות נפשית וגופנית ועוד . ככל שגיל התלמיד צעיר יותר , כן רבים יותר תחומי המעורבות של המוסד החינוכי בחייו . עם תהליך הגדילה וההתפתחות של הילד , נעלמים כמה מהתחומים ה"טיפוליים" של המוסד החינוכי , ומערכת היחסים בין המוסד החינוכי לבין קהילת התלמידים נעשית אינסטרומנטלית יותר . ההיבט ההתפתחותי הינו גורם משמעותי בהבנה של מערכות הקשרים שבין המוסדות החינוכיים ותלמידיהם , שכן , ככל שגיל התלמיד בוגר יותר , כן גדלה יכולתו לחוות את דעתו על המתרחש במוסד , גדלים כשריו להביע את צרכיו , קשייו ורצונותיו , ומערך היחסים נעשה ישיר יותר , דבר שאינו מתאפשר בגילאים צעירים . בגיל ההתבגרות מתפתחת בקרב קבוצת השווים תרבות נוער מובחנת , המנסה להשפיע על בית הספר ולהתאימו לצרכיה . ( Coleman , 1976 ; Boyte , 1991 )

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help