sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

אני פותח ספר זה , בסניה אל מירים , פרופסורים , אל . מחנכים ומנהלים בבתי ספר , באוניברסיטה , ובשאר מוסדות החינוך . אך מה יש בדעתי לומר להם ל ביושבי כאן , בחדר עבודתי , מתלבט בשאלה זו , עובר בי זרם מחשבות ורגשות' » ד שאין לי כל מושג היכן אתחיל . והנה צץ רעיון — עלי לדבר על ל מידה . אך ל א על אותו חומר עקר , מיותר ונשכח בנקל , הנדחס אל מוחו של היחיד חסר הישע , היושב על מושבו כפות בכבלי הציות ! המדובר בלמידה באותה סקרנות שאיננה יודעת שובע . המניעה נער מתבגר לקלוט כל שביכולתו — לראות , לשמוע או לקרוא — על מנועי בנזין , כדי להעלות את יעילותו ומהירותו של הקטנוע שלו . אני מתכוון לאותו סטודנט האומר ; יכל שאני מגלה וקולט , עליו להיות חלק ממני " . אני מתכוון להתנסות בלמידה המתנהלת כן : ''לא , זה איננו מה שאני מבקש ... רגעו זה מתקרב למה שמעניין אותי . " זהו ! עתה אני יורע מהו שנחוץ לי ומה עלי לרעת " . למידה מעין זו היא נושאו העיקרי של ספר זה . שני סוגי למידה באופן כללי ' אני סבור שניתן לחלק את הלמידה לשני סוגים . זאת- על פי המשמעות שמייחס הלומד לחומר הנלמד . בקצה האחד , תימצאנה משימות מאותו סוג שפסיכולוגים נוהגים להטיל על נבדקים : למידת הברות חסרות משמעות , כגון שינון הברות תפל , ( nonsens syllables ) סיומות וכיוצא באלה . למידה מעין זו הינה משימה קשה , שכן , החומר הנלמד אין לו משמעות בשביל הלומד ועל כן הוא עשוי להישכח במהירות . לעיתים תכופות אנו מתעלמים מן העובדה שחלק נכבד מחומר הלימוד הינו נטול משמעות ועל כן גם מביך , עבור התלמידים . בדיוק כפי שרשימה של הברות תפל הינה בשבילנו .

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help