sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

עם כתיבת ספר זד ' . הופתעתי מעוצמת הדחף שחשתי בקרבי , דבר שהתבטא בעובדה שנטלתי זמן יקר מכל אחד מעיסוקי , כדי להשלים את כתב היד . הענין הובן היטב על ידי מזכירתי , אשר תפשה עד מהרה כי תאריך הסיום להדפסת כל פרק היה "שלשום . " אני עצמי הופתעתי מדחיםות זאת . היתה לי הרגשת שליחות מסוימת . האם היתה זו הרגשה שעלי "להציל" את החינוך ז נדמה לי שלא ; אך בכך יצטרך הקורא לדון בעצמו . מסקנתי היא שהרגשת הדחיפות נבעה מרצוני לתרום כל מד . שיש לאל ידי , למורים ולמחנכיפ בימים אלה של משבר , שהוא אמנם קשה . כיום , עומדים בפני החינוך אתגרים שונים , קשים מכל האתגרים שבהם נתקל בתולדותיו הארוכות . לדעתי ' המידה בה יצליח החינוך להיענות לאתגרים אלה , תהיה אחד הגורמים העיקריים אשר יקבעו אם האנושות תתקדם , או אם האדם על פני כדור הארץ ישמיד עצמו , בהותירו אחריו רק אותו מיעוט חיים המסוגל לעמוד בפני הרס אטומי ורדיואקטיביות . אנסח בקצרה אחדות מן השאלות המעסיקות אותי : המסוגל החינוך להכשיר יחידים וקבוצות לחיות ולהרגיש בנוח , בעולם שבו המטרה העיקרית היא שינוי מהיר יותר , או שמא הסתגלות כזאת היא מעבר לכוחו של האדם ז או אולי אין בכוחו של החינוך להשיג מטרה כה זרה למהותו בלבר ו המסוגל החינוך למלא את תסקידו המרכזי ביעילות , שעה שמתגברת המתיחות הבינגזעית , הנושאת עימה חומר נפץ , או שניכשל , והדבר יביא למלחמת אזרחים ן האם יכול החינוך להכשירנו לחיות תוך קבלת אחריות וקיום תיקשורת תקינה , בעולם של מתח בינלאומי גובר ושל לאומנות פחות ופחות רציונאלית — או שיעשה אותנו צרי מוחין ושבעי רצון מעצמנו יותר מבעבר . יותר ויותר מתגוננים וסחות פתוחים לתיקשורת של אמת ולסעילות גומלין ממשית בין עמים . עד ש 0 וב לא יהיה מנוס משואה ז היוכלו המחנכים לעמוד בפני מהפכת הסטודנטים ההולכת ומתעצמת , בחינוך התיכון והגבוה — סהסכה המתקוממת נגד כל מערכת הערכים של החברה , נגד היחס הבלתי אישי במוסדות ההוראה שלנו , נגד תוכניות הלימידים הכסויות , או שהחינוך יתנהל מחוץ ל '' בתי האולםנא" בהניחו אותם לאוםרי 'הן" בלבד ז

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help