sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

תנאים חיצוניים מחיה משלו , לכל ארם - ייחודו , וכי הדרך הטובה ביותר לעזור לאחרים היא לאפשר להם לעשות מה שהם עצמם היו רוצים ביותר לעשות . אדם זה שאלני על הכיוון . הסברתי לו כמיטב יכולתי . הוא הבין . ויראתי זאת , אך לא הסתפקתי בכך . אמנם כל נזק לא נגרם ; הוא אמר לי שעדיין אינו מוכן ובזה הסתיים העניין . אכל לא הייתי שקט . כמה דקה שכבת החול שאנו בונים עליה ! עד כמה אנו חייבים תמיד לעמוד על המשמר כדי לא לעזור למעלה מן המירה , וכדי שעזרתנו לא תהפוך להתערבות בלתי רצויה ובלתי נחוצה ; לא היה זה כמוכן ריאיון מסייע במובן הטכני , אך האם הייתה לזה חשיבות ? לעולם נהיה בבחינת מתחילים , הרהרתי ביני לבין עצמי כשפתחתי את דלת ביתי - והתכוונתי מן הסתם אלי עצמי . יסודות רבים מעצבים את הריאיון המסייע . יש להתחיל היכן שהוא , ונקודת התחלה טובה היא יצירת תנאים אופטימליים לקיום הריאיון - תנאים שיקלו על השיחה המכוונת והרצינית שאנו עומדים לפתוח כה עם המטופל . הוא טרם הגיע , וזה מקל עלינו במקצת ; כי למען האמת אנו יראים קמעה מפניו - לא ממש מפניו , כיוון שעדיין איננו יודעים עליו דבר , או רק מעט מאוד - אלא מיחסי הגומלין העומרים להתפתח בינינו - מצךנו כלפיו ומצדו כלפינו . אנו , מכל מקום , חוששים קמעה . ככל שאנו מודעים יותר להרגשה זו , כן ילןל עלינו לרפות את המתח ולהירגע במידת מה . עתה אנו יודעים למצער מהי הרגשתנו . איננו יודעים כיצד הוא מרגיש , אך נוכל להסתכן כניחוש כי הרגשתו דומה מאוד לשלנו , ואולי היא אף גרועה ממנה . עד מהרה יהיה כאן . מה נוכל לעשות כרי שהריאיון יעזור לו ככל האפשר ? איני טוען כי אחרי שאנו רוכשים ניסיון והריאיון נעשה חלק משגרת יומנו , עדיין אנו סובלים כל פעם מחדש מאותה תחושת מתח . ואולם אין לי ספק כי התנאים החיצוניים והפנימיים שאנו יוצרים לקראת בואו של המטופל ובשעה שהוא נמצא במחיצתנו , הם בעלי חשיבות ממדרגה ראשונה . האווירה שתשתרר אם נצליח במשימתנו אינה נתפסת בחושים , ועם זאת יחוש בה המטופל בשעת הריאיון , או כעבור זמן , באורח רטרוספקטיבי . החדר קשה לקבוע בדיוק מה הם התנאים החיצוניים הרצויים , כי סידור החדר וקישוטו נקבעים על פי טעם אישי ולעתים מושפעים מן ההכרח להסתדר עם מה שיש . אני מניח כי יש לכם חרר . סייעתי פעם בהקמת מרכז שיקום בישראל , שבנייתו

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help