sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הרהרתי בחנה עצמה . היא הודתה כי החשיפה האישית המזערית ביותר גורמת לה לילות של נדודי שינה מלווים בחרדה , אולי צדקה כשהחליטה להישאר מאחורי החומות שהקימה לעצמה בעמל כה רב במרוצת השנים . זכרתי את דברי האחרונים אליה , כי דלתי תהיה תמיד פתוחה לפניה ... והפניתי בנחישות את מחשבותי ורגשותי אל המטופלת הבאה . חשבתי על מירה , אף כי עמדה להגיע רק כעבור שעות אחדות . למן הפגישה הראשונה גילתה נכונות גדולה להסתייע בעזרה שהצעתי . היא אכן התקדמה - לאט אך בביטחון - מהתנהגות על פי מסגרת התייחסות חיצונית להתנהגות שנבעה ממסגרת התייחסות פנימית משלה . היא גילתה דברים חדשים על עצמה ועל אחרים , והחלה להשתנות בכיוון שהיה בעל משמעות בשבילה . הנחתי לעצמי להירגע . בסופו של דבר - האם אנו באמת יודעים למי ביכולתנו לעזור , או ליתר דיוק , מי יכול לעזור לעצמו באמצעותנו ? אני מטיל ספק בזה , וספק זה הוא שעורר בי את הדחף לכתוב את הספר הזה . הרבה תלוי הדבר בפונה והרבה בי , ובעיקר בשנינו יחד , כשהכמות הופכת לאיכות הדשה . הייתי רוצה להצליח למצוא את דרכי במצב חדש זה ולסייע בידי המטופל למצוא את דרכו הוא . כל הדרוש לי כתחילה הוא שם ומספר טלפון - והטיפול החל . אם נחליט על מבחנים פסיכולוגיים או מבחנים להכוונה מקצועית - ומניסיוני , איננו נזקקים להם בדרך כלל - ההחלטה תהיה משותפת וממצאי המבחנים יתרמו את חלקם למשימה הניצבת לפנינו . האם ניתן לאבחן אצל האדם את היכולת להיעזר ? ניסוני האישי משיב בלאו חד משמעי . לפיכך איני מבקש אבחונים וכמעט שאיני נעזר בהם גם כשהם מצויים תחת ירי . אני מעוניין לפגוש את המטופל החרש ולהחליט יחד אתו על מה שעומד לפנינו . אמנם המטופלת שניסתה להתאבד עשתה זאת שוב , אבל הסתפקה בזה ואחר כך יכולנו להתחיל בעבודתנו האמיתית . האיש הצעיר , שאובחן כפסיכופאט או כמאני דפרסיבי , לא היה , לא זה ולא זה , אף כי בעיותיו היו אמיתיות ועמוקות . מי שאובחן כנוירוטי "בלבד , " ניסה פעמים אחדות לתלות את עצמו ואושפז למן אותה עת . למען האמת , ככל שאשמע פחות על המטופל ויותר מפיו , כן ייטב לי וסבורני כי גם לו . זוהי אמונתי והשנים רק חיזקוה . לפני זמן מה בשובי מן העבודה , כשכמעט הגעתי לביתי , פנה אלי אדם זר ושאל אם ידוע לי מקומו של רחוב פלוני . הראיתי לו את הכיוון ; "ישר ואחר כך שמאלה . " אחרי שווידאתי כי דברי הובנו , פניתי לדרכי . בלכתי הבחנתי שהזר פנה לכיוון ההפוך . "אדוני" אמרתי , "אתה הולך בכיוון ההפוך . " "אני יודע " השיב , " איני מוכן עדיין . " עמדתי נדהם . שוב ושוב הייתי משתדל להסביר לתלמידי כי לכל אדם מרחב

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help