sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לפני שנשמע את תשובתם של הפסיכולוגים וחוקרי ספרות הילדים , ראוי לשמוע את דברי הילדים עצמם . במקומות שונים ובזמנים שונים נערכו מישאלים בקרב תלמידים וקבר 1 ת ילדים , שבהם נתבקשו הנשאלים הצעירים להשיב על השאלתו : "למה אנחנו אוהבים לקרוא ז . " למרות השוני בתשובות התמימות והמאלםות ניתן למצוא בהן גם מכנה משותף , התואם את דברי הפסיכולוגים . הנה לקט של תשובות אופייניות . רינה בת ' 10 1 / 2 מירושלים , ענתה : "אני אוהבת לקרוא סיפורים , כי בהם אני מזדהה עם גיבורי הסיפור ומרותקת לעלילה '' . איתן בן ' 11 ממשמר העמק , השיב : "אני קורא שלא יהיה לי משעמם . בעיקר מעניינים אותי ספרי הרפתקאות . אני לומד מהם הרבה ואני חי בעזרתם במקומות שאני לא נמצא בהם ואני עושה דברים שאני לא עושה אותם כלל " . רותי בת , 9 מערד , השיבה לי בעת מיפגש כיתתי : "אני אוהבת לקרוא , כי הסיפורים היפים והמעניינים מעבירים אותי מן העולם שבו אני חיה אל עולם אחר , דמיוני ויפה " . ולשם השוואה — תשובתה של ברברה בת , 10 מסן פראנציסקו ( ארצות הברית : ( " קריאת ספרים אהובה עלי , כי היא מעניקה לי שמחה ועונג . תמיד , כשאני עצובה , אני לוקחת ספר , מתחילה לקרוא בו — וכעבור רגע נעלם העצב ובמקומו באה שמחה . " לכאורה , ילד ילד וטעמי הקריאה שלו ; אד אף על פי שיש גורמים רבים ושונים לקריאת הילדים — הרצון להזדהות , או להתבדר , הפגת השיעמום , השאיפה לברוח אל "מציאות אחרת" — דומה שאפשר "לנקז" את כל הגור מים הללו אל אפיק משותף והוא — הסקרנות . הילד קורא מתוך רצון לספק את יצר הסקרנות הטבעי הקיים בל . כל אם ואב מכירים יצר טבעי זה של ילדם , המתבטא בשאלות "למה " ? ו"איד " ? ו"מה זה . " ? בשעה שילד מתחיל להאזין לסיפור או לקרוא בספר , ניצתת מיד הסקרנות הטבועה בו . ואם הסיפור אמנם מעניין ומרתק אותו — לשון אחרת : מסקרן אותו — הוא יעקוב אחריו בעניין ויבקש לדעת "מה קרה אחר כך , " גם אם הוא מודע לעובדה שהוא קורא סיפור דמיוני , "שלא קרה באמת" — עד סיומו הטוב . הסקרנות באה על סיפוקה . 3 "דבר לילדיט" לג ( תשכ"ג , ( עמ' 4 . 510 "דור > דור > " ספרית פועלים , 1948 עמ' Cricket , La Salle ( Ilinois ) , 4 , 1956 , p . 96 3 . 470

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help