sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פרק א !" קול אומר - קרא " יום אחה כך מספרים , נשאל הסופר הרוסי מקסים גורקי כיצד ראוי לכתוב ספרות ילדים . תשובתו של סופר מהולל זה , שהשפיע אולי יותר מכל אדם אחר על ספרות הילדים הסובייטית בראשית צעדיה , היתה קצרה וקולעת : '' כמו למבוגרים , אבל טוב יותר " . אין ספק שתשובה מבריקה זו לא נאמרה לתפארת המליצה . מתוך מגעו הקרוב עם ילדים ובדיקת טעמם הספרותי הבין גורקי , כי הקורא הצעיר וחסר הנסיון אינו מסוגל עדיין להבחין תמיד בין סולת לפסולת , ועל כן יש לספק לו ספרות טובה ומאלפת , שתעניק לו חוויות וערכים . כיצד תיבחן ספרות ילדים טובה ומאלפת ? לפני שננסה להשיב לשאלה זו , מן הראוי לעמוד תחילה על משמעויותיו השונות של המושג ספרות ילדים . " םפרות ילדים נקרא אותו ענף של ספרות בפרוזה ובשיר , המותאם בתוכנו ובסגנונו להבנתם של ילדים מגיל 5 עד 13 בערך " . כך הגדירה האנציקלופדיה החינוכית את המושג , ויפה הגדירה אותו ( אם כי יש המרחיבים את תחום הגילים לכאן ולכאן בשנה שנתלם . ( לאמור : זוהי ספרות המתארת מצבים הקרובים לתפיסתו של הילד , המצטמצמת בתחומי המושגים המובנים לו ואשר סגנונה פשוט ובהיר . בספרים השונים , הדנים על מדע סםרות הילדים , ניתן למצוא שתי הגדרות משנה למושג , האחת מצמצמת והשנייה מרחיבה יותר . ספרות הילדים כוללת , במשמעותה המצומצמת , אותן יצירות שכוונו כמפורש לקורא ( ולמאזין ) הצעיר לצורך קריאה והנאה , העשרת אוצר המלים והקניית מושגים וערכים . הווה אומר , רק אותם כרכי סיפורים ושירים , שחוברו 1 הערך ספרות-ילדימ — הבחינה הספרותית , מאת לאה גולדברג , אנציקלופדיה חינוכית נ ( דרכי החינוך , ( ירושלים תשי"ט , עמ' . 949

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help