sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא " ילדים שיש ברשותם ספרים — חייהם עשירים יותר מאשר לולא היו הספרים בידיהם " . דומה שאין אדם המצוי אצל ילדים , אשר יערער על מלים אלה ( שאמרה מרי צייס בספרה "ילדות קסומה . ( " הכול יודעים כיום איזו השפעה עצומה יש לספרי הקריאה בגיל הילדות ; ובכל זאת מעטים עד מאוד הם ספרי היסוד בעברית , הדנים במכלול הבעיות של תחום קסום זה הנקרא ספרות ילדים . ספרות ילדים , שהיא מן המקצועות "הצעירים" במדעי הרוח , שלוחותיה מסתעפים לשלושה ענפים עיקריים : ספרות , חינוך , פסיכולוגיה . כל המבקש ללמוד מקצוע זה ולהכירו חייב להכיר את האספקטים השונים המקופלים במושג ספרות ילדים , למשל היבט פדגוגי — ספרות ילדים כמכשיר להקניית השכלה וערכים ? , היבט ספרותי — הסוגים השונים של ספרי הילדים , רמתם ואיכותם ; היבט היסטורי — התפתחותה של ספרות הילדים , מספרות דידאקטית לספרות חווייתית ; היבט פסיכולוגי — הצורך הנפשי של הילד בקריאה ומידת השפעתו של הספר על הקורא הצעיר , היבט אמנותי — הספר כיצירה המעניקה לילד חוויה אסתטית . ספר זה הוא פרי עבודה בת שתי עשרות שנים , המגלמת בתוכה לימוד ומחקר , עיון וקריאה , פגישות וסקרים , כתיבה והוראה . גירםתו הכתובה הראשונה היתה מערכי שיעורים בספרות ילדים בשביל תלמידי בית המדרש למורים ; אליה נוספו , תוך כדי כתיבתה והרחבתה , פרקים חדשים . שכן ספרות הילדים , לא פחות משאר המדעים , היא מקצוע חי , המתחדש ומתרחב בלא הרף . ( בשנים האחרונות נוסדו בארצות אירופה ואמריקה מוסדות מחקר

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help