sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

1 הצורך באלים כאשר אנו שוקלים כיצד לנהוג בחינוך הבית ספרי של צעירינו , עלינו לפתור שתי בעיות . האחת היא בעיה הנדסית ; האחרת , בעיה מטאפיסית . הבעיה ההנדסית , כדרכן של בעיות שכאלה , היא טכנית במהותה . זוהי בעיית האמצעים שבעזרתם ילמדו הצעירים , ועניינה סוגיות הזמן והמקום שבהם דברים ייעשו , וכמובן , כיצד למידה אמורה להתרחש . הבעיה אינה פשוטה , וכל ספר ראוי לשמו העוסק בנושא חייב להציע לה כמה פתרונות . אולם חשוב לזכור שלעתים קרובות מאוד העיסוק בהנדסת למידה הוא מופרז , ומעניק לה חשיבות שאינה ראויה לה . כמאמר הכתוב , "ישוטטו רבים ותרבה הדעת . " כך גם עם למידה . איש לא יכול לומר שדרך זו או אחרת היא היא הדרך הנכונה לדעת דברים , להרגיש דברים , לראות דברים , לזכור דברים , ליישם דברים או לקשר דברים , ושום דרך מלבדה לא תצלח . למעשה , טענה כזאת ממעיטה ביותר בערכה של הלמידה , מצמצמת אותה לכלל מיומנות מכנית . ישנם כמובן ענפי למידה רבים שאינם אלא מיומנות מכנית , ובמקרים כאלו , ייתכן בהחלט שתימצא דרך שאין טובה ממנה . אולם ליהפך לאדם אחר בגלל משהו שלמדת — להפנים תובנה , מושג , חזון , עד כדי כך שעולמך ישתנה — זה כבר סיפור אחר . כדי שזה יקרה , אתה זקוק לסיבה . זוהי הבעיה המטאפיסית שעליה דיברתי . סיבה , כפי שאני משתמש במילה כאן , היא דבר שונה מהנעה ( מוטיבציה . ( בהקשר של חינוך בית ספרי , הנעה מתייחסת לאירוע נפשי זמני שבמהלכו מתעוררת סקרנות ונוצר קשב . חלילה לי מלזלזל בכך . אך אין לבלבל זאת עם סיבה לשבת בכיתה , להקשיב למורה , להיבחן , להכין שיעורי בית ולהשתדל בבית הספר גם ללא הנעה . סיבה מסוג זה היא משהו מופשט , לא תמיד מודע לגמרי , לא קל

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help