sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

משמעות הדברים היא שהחינוך הבית ספרי כשהוא במיטבו עוסק בכיצד לחיות , מה ששונה למדי מכיצד להתקיים . הדבר אינו קל לביצוע הואיל והפוליטיקאים שלנו מתפנים לכך רק לעתים נדירות , הטכנולוגיה המצויה בידנו אדישה לכך והמגזר המסחרי מפגין בוז וזלזול . אף על פי כן , זהו הדבר הראוי והחשוב ביותר לכתוב עליו . לא כולם מסכימים , כמובן . כאשר התחקיתי אחר דבריהם של אנשים בנוגע לחינוך בית ספרי , שמתי לב לכך שהשיחה נסבה לרוב על אמצעים ורק לעתים נדירות על מטרות . האם עלינו להפריט את בתי הספר ? האם עלינו לקבוע תקנים ארציים להערכה ? כיצד נשתמש במחשבים ? איזה שימוש עלינו לעשות בטלוויזיה ? כיצד נלמד קריאה ? וכיוצא באלה . כמה מן השאלות אכן מעניינות , אחרות לאו דווקא . אולם המשותף להן הוא התחמקותן מסוגיית מטרותיו של בית הספר — כאילו היינו אומה של טכנאים , נעולים לחלוטין במומחיותנו איך לעשות דברים , מפחדים או לא מסוגלים לחשוב על הלמה . ספר זה נכתב בתקווה לשנות , ולו במעט , את הגדרתה של "בעיית בית הספר" — מאמצעים למטרות . עתידו של בית הספר תלוי בהיווצרות של דו שיח רציני על מטרות . באין מטרות טרנסצנדנטיות ראויות יגיע החינוך הבית ספרי לקצו , וככל שנקדים להשלים עם כך , כן ייטב . * ואולם , בהינתן מטרות כאלה , יהפוך החינוך הבית ספרי למוסד המרכזי שימציא לצעירינו סיבות להמשיך ולחנך את עצמם . כותרתו המקורית של הספר , The Endof Education , משחקת על דו המשמעות של המילה : end 'מטרה' ו'קץ . '

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help