sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר הספר האחרון מפרי עטי אשר הוקדש כולו לחינוך ראה אור ב \ 1979 אני חוזר כעת לנושא לא מפני שעולם החינוך חש במיוחד בחסרוני , נהפוך הוא , אני הוא שחשתי בחסרונו . התחלתי את דרכי המקצועית כמורה בבית ספר יסודי ומאז לא הרפתה ממני , אף לא לרגע , המחשבה שרבות מן הבעיות החברתיות הלוחצות והכואבות ביותר שעמן אנו מתמודדים יכלו לזכות לטיפול טוב ומספק יותר לו ידענו כיצד לנהוג עם צעירינו בבית הספר . אפשר שתסיקו מכך שהנני רומנטיקן , אך לא , סבורני , טיפש . היטב ידוע לי שחינוך וחינוך בית ספרי הם שני דברים שונים , ושלמעשה רק חלק קטן מהחינוך שלנו מקורו בבית הספר . חינוך בית ספרי עשוי להיות פעילות חתרנית או פעילות משמרת , אולם ודאי שאינו פעילות מתוחמת בקפידה : הוא מתחיל באיחור , מסתיים טרם עת , נקטע בין לבין בחופשות קיץ ובחגים ומגלה כלפינו סלחנות יתרה כאשר אנו חולים . בעיני התלמידים , החינוך הבית ספרי נראה חסר רחמים , אולם אנו יודעים שאין זה כך . מה שחסר רחמים הוא החינוך שלנו , שבין לטוב בין למוטב , אינו נותן לנו מנוחה . לכן העוני הוא מחנך מצוין . על פי רוב , באין לו גבולות ובאין אפשרות להתעלם ממנו , הוא מלמד חוסר תקווה מהו ; אך לא תמיד . הפוליטיקה גם היא מחנך מצוין . על פי רוב היא מלמדת , חוששני , ציניזם ; אך לא תמיד . כך גם הטלוויזיה . על פי רוב היא מלמדת צרכנות ; אך שוב , לא תמיד . זהו ה"לא תמיד" אשר משמר את הרוח הרומנטית בקרב אלה הכותבים על חינוך בית ספרי . יש בנו אמונה שלמרות כמה ממסריה מחלישי הדעת של התרבות עצמה , עדיין אפשר לעשות בבתי הספר משהו שישנה את המשקפיים שדרכם אנו רואים את העולם ; כלומר , החינוך הבית ספרי יחרוג מן המקובל ויוכל להציע נקודת מבט אשר ממנה מה שיש נראה ברור , מה שהיה נוכח בהווה , ומה שיהיה נראה מלא וגדוש אפשרויות . Teaching as a Conserving Activity , Delacorte Press , New York , 1979 ( ההערות המסומנות בכוכבית הן הערות העורך )

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help