sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > קץ החינוך > הקדמה

Page:6

קץ ההיסטוריה , קץ הפילוסופיה , קץ האמנות וכר — שכן קצו של החינוך הבית ספרי , לפי פוסטמן , אינו הכרחי ולבטח אינו רצוי . זה גם אינו ספר פוסט מודרניסטי . עמדתו של פוסטמן בקץ החינוך , אם מבקשים למקמה בין מודרניזם לפוסט מודרניזם , היא עמדה שניתן לאפיינה כפוסט פוסט מודרניסטית . מצד אחד , היא מבקשת למקד את השיח והעשייה החינוכיים במטרות בעלות אופק רחב , המעוגנות במסורת תרבותית ובתוכנית חיים לכידות , ומבחינה זו היא מודרניסטית , מצד שני , היא מודעת לכך שמטרות חינוכיות מעוגנות בנרטיבים , בסיפורים יחסיים למקום ולזמן , "אנושיים , אנושיים מדי , " ולא באמת אחת הנאכפת על התודעה על ידי מציאות כלשהי , ומבחינה זו היא פוסט מודרניסטית . המודעות למעמדן היחסי של מטרות בחינוך , והדרישה לטפחן למרות זאת , ואולי בגלל זאת , כתנאי הכרחי להמשך קיומו של החינוך הבית ספרי , עושות את עמדתו של פוסטמן לפוסט פוסט מודרנית . עמדתו של פוסטמן בקץ החינוך היא גם מבחינה מסוימת פוסט פוסטמנית . בספרו הראשון על חינוך — חינוך כפעילות חתרנית * ( נכתב במשותף עם צ'רלס ויינגרטנר ) — הניח פוסטמן יסודות לחינוך חלופי , "חתרני , " שמטרתו פיתוח אישיות אוטונומית , יוצרת משמעויות , בעידן של אי ודאות . הנרטיב שטיפח פוסטמן בספר זה עדיין לא היה "נרטיב" — סיפור עתיר משמעות אחד מתוך סיפורים עתירי משמעות רבים אחרים — כי אם "אמת . " פוסטמן "המוקדם , " כמו הוגי חינוך רדיקלים אחרים שפעלו בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים ( פוסטמן טוען שמעולם לא היה "רדיקלי , ( " האמין שהאמת היא שאין אמת אחת , אלא שבני אדם יוצרים אמיתות , וכי אמת זו היא "חתרנית" — יש בכוחה לערער את יסודות בית הספר המסורתי ולהניח יסודות לבית ספר חדש . פוסטמן " המאוחר , " בספר שלפנינו , ער לכך שעם האמת שאין אמת לא בונים בית ספר , וכי אנו זקוקים לאמיתות ( נרטיבים ) בעלות תוכן חיובי , עשיר ומנחה יותר . על בסיס שני ספרים אלה , חינוך כפעילות חתרנית וקץ החינוך , ששנות דור מפרידים ביניהם , ניתן לומר , כי האמת לפיה אין אמת אחת מוחלטת אלא רק נרטיבים , היא מטא נרטיב המאפשר את עצם קיומם של נרטיבים , מרסן אותם , אך גם מחליש אותם , שכן נרטיבים הם "אמיתות צפות" Press , New York , 1969 Neil Postman & Charles Weingarten , Teaching as a Subversive Activity , Delacorte

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help