sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק 1 לפני ומעבר להוראת קריאה , כתיבה וחשבון מילטון שוובל וג'יין ראן * עבודתו של פיאזיה חשובה לחינוך מן הטעם הברור ביותר : הוא העמיק את הבנתנו בגיל הילדות . אף שפנה לעסוק בבעיות החינוך כבר בשנות ה , 30 היה פעיל בשליחות אונסקו בשנות ה 50 המוקדמות , ופרסם עבודה חדשה על מדע החינוך בשנות ה 60 המאוחרות , הוקדשו מאמציו לחקר טבעם של הידע והפסיכולוגיה של הילד יותר מאשר לחינוך עצמו . הוא השאיר לאחרים , בעיקר לאלה מאתנו העוסקים בחינוך ובתחומים הקשורים אליו , לכרות את העפרות העשירות של עבודתו . עפרות כאלה מצויות בשפע , כמעט בתשובה לכמיהותיהם של מורים ומחנכים . שלדון , ( 1867 ) מחברו של ספר עבור מורים , כתב : במשך שנים רבות צמחה במוחותיהם של אנשים הוגים בארץ זו האמונה , כי שיטות ההוראה שלנו בבית הספר היסודי מאוד לוקות בחסר , משום שאין הן מותאמות בצורה נאותה לתנאים הרוחניים , המוסריים והפיזיים של הילדות . אך עד כה התייחסו מעט מאוד לסדר הטבעי או להתפתחות של כשרי הילדים או לתכונות רבות המיוחדות להם . המחקרים שהחל פיאז'ה עורך לאחר מלחמת העולם הראשונה כמו נתפרו על פי הפירוט הזה שנכתב אחרי מלחמת האזרחים בארצות הברית . הם גילו את ''הסדר הטבעי או ההתפתחות" של הילד והתמקדו הן בהתפתחותו השכלית והמוסרית והן בגורמים הפיזיים ( התחושתיים והמוטוריים ) הקשורים אליה . העפרות אכן ישנן ומצפות לכרייה — למען מדע של חינוך — מעבודתו של פיאזיה , משותפיו ומעמיתיו ומאחרים ברחבי העולם שהושפעו מעבודה זו . מדע כזה יסתמך , כמובן , על כל התיאוריות והמחקרים האמפיריים המאירים תחומי חשיכה רבים . מחברי הספר הזה בחרו , בשלב זה לפחות , להתרכז

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help